מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    תביעת אבהות: היבטים מהפן הגברי

    רבות מדובר על גברים שהעבירו לילה בלתי מחייב וחד פעמי עם אשה, לא ראו אותה לאחר מכן, ולפתע פתאום, אחרי כמה חודשים, קיבלו תביעת אבהות ודרישה למזונות עבור ילד שאפילו לא דמיינו שקיים.

    תביעת אבהות, גם של גבר שאינו מכיר בילדו, היא לגיטימית וגוררת אחריה דרישות כספיות רבות.

    אולם, מה קורה כשהמצב הוא הפוך? כשהגבר הוא זה שדורש להכיר באבהותו?

    הכרה באבהות

    יש להגיש תביעה לאבהות בבית המשפט לענייני משפחה. כדאי ורצוי לעשות זאת אחרי התייעצות עם עורך דין והבנת כל ההשלכות של תביעה כזו, כולל במקרים של ירושה.

    בית המשפט מעביר את התביעה לתגובת היועץ המשפטי לממשלה וככל שאין התנגדות מטעם היועמ"ש יינתן צו לבדיקת רקמות .

    תגובת היועמ"ש תינתן בהתאם לטובת הילד וככל שהאם אינה נשואה לאחר היועמ"ש לא יתנגד לביצוע בדיקת רקמות.

    לא ניתן לבצע בדיקת רקמות פרטית , ללא צו בית משפט. זאת בכפוף לחוק המידע הגנטי. גם מנגד, במקרים בהם האם היא זו שתובעת את בדיקת האבהות.

    השאלות שעולות מפי "האבות בעל כורחם" הינן האם ניתן לכפות עליהם לבצע את בדיקת הרקמות התשובה פשוטה : לא ניתן לכפות על אדם לבצע בדיקת רקמות אולם ככל שהאיש יסרב לבצע בדיקת רקמות יראה אותו בית המשפט כאבי הילד, מה גם שהאב בעצמו ראוי שידע שהילד – אכן ילדו הוא.

    טובת הילד לפני הכל

    כל תביעת אבהות, בין אם ניתנה מהאב או מהאם, נבחנת לעומק על ידי בית המשפט, שטובת הילד עומדת לנגד עיניו. לכן, אם נקבע שטובת הילד מחייבת בדיקת אבהות, בית המשפט יורה לקיים אותה.

    גם לילד עצמו, הידיעה מי אביו והכרה בו, יש לה חשיבות ומשמעות רבה, באספקט הכספי ובכל הנוגע לירושה, באספקט הדתי ואף באספקט הרפואי.

    • באספקט הכספי – הילד זכאי לקבלת מזונות ילד ואף מגיע לו חלק בירושה, כשאביו ילך לעולמו.
    • באספקט הדתי – חשוב שהילד יידע מי אביו, כדי שלא ייוצר מצב בו יתקיים בשוגג גילוי עריות, או כל סוגיה המעמידה בספק את כשרותו להינשא בעתיד.

    הכרה באבהות – היום שאחרי

    מיום שנקבע שהאב הוא אביו של הקטין זכאי הקטין להירשם כילדו של האב במשרד הפנים ולשאת את שמו – אלא אם הוסכם אחרת בין שני ההורים.

    מצב נוסף בו מתקיימת בדיקת אבהות ביוזמת האב היא של גברים ששכרו שירותי פונדקאית בחו"ל שתישא את זרעם ותלד עבורם ילד. במקרה זה יהיה על האב לבצע בדיקת רקמות כדי להוכיח את אבהותו במשרד הפנים, אחרת לא יוכל להירשם כהורה לאותו הילד.

    גבר שהוכר כאבי הקטין, אם בהסכמת האם ואם ללא הסכמת האם, זכאי, בנוסף לחובותיו כאב, גם לזכויות של אב כגון : נקודות זכות במיסוי , הסדרי ראיה עם הקטין ואפילו במקרים אחדים משמורת על הקטין.

    יודגש כי בית המשפט והיועמ"ש לא יאשרו בדיקת רקמות לילד שנולד לאישה נשואה לאחר גם אם היא פרודה מבעלה מזה שנים רבות זאת הואיל וטובת הילד בלבד עומדת לעיני בית המשפט . וככל שבית המשפט היה מאשר בדיקה שכזו הרי הילד היה מוכרז כממזר , דבר שבית המשפט לא יתן לו יד .

    גברים המעוניינים בהכרת אבהותם, חשוב שיבינו את כל ההשלכות של תביעה זו.

    לכן, חשוב להתייעץ, כדי להבין מה מעמדו המשפטי של הילד, מה יהיה חלקו בירושה והאם טובתו קודמת לכל. יעוץ עם עורך דין מומחה בתחום, יוכל לשפוך אור רב על תביעה להכרה באבהות מצד האב.

    יש לכם שאלה בנושא? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      מאמרים נוספים

      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים