מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

חלוקת רכוש בגירושין

תביעות רכוש במסגרת הליכי גירושין הן הליכים משפטיים אשר נועדו לחלק את הרכוש המשותף של הצדדים בעת פקיעת ברית הנישואין ביניהם. הרכוש המשותף של בני הזוג מתבטא לא רק בנכסים, כגון מקרקעין, חשבונות בנק, קרנות פנסיה וכדומה. פעמים רבות אפשר לטעון לחלוקת רכוש גם בעבור נכסי קריירה – כאשר הנטל מתחלק בין בני הזוג באופן שאחד הצדדים פונה לפתח את הקריירה האישית, והצד האחר משקיע את מרצו בטיפול במשק הבית ובילדים.

יכולתו של אדם לפתח קריירה ולעלות בסולם הדרגות הכלכלי היא יכולת אשר מושפעת ממגוון רחב של גורמים. בין גורמים אלו אפשר לציין את כישוריו האישיים של האדם, את המקצוע שהוא בחר, את המוניטין האישי אשר רכש ואת ניסיונו בתחום. חלק מיכולת השתכרות זו אינו בא לאדם בדרך הטבע. פעמים רבות מדובר בפרי אשר גדל והבשיל במשך שנים רבות של שקידה, לימודים, מאמץ והתנסות.

מיותר לציין כי רכישה של כל אחד מאלה דורשת מהאדם השקעה של זמן ומשאבים כלכליים. מלבד זה, ידוע כי לא תמיד בני זוג יכולים לממן ולמצוא את המשאבים הדרושים לפיתוח הקריירה של שניהם גם יחד. לפיכך פעמים רבות עשויים בני הזוג לעמול יחד כדי שאחד מהם יגביר את כושר השתכרותו לרווחת המשפחה, בעוד בן הזוג השני תומך בו ומסיר דאגות מליבו בנושאים הקשורים לילדים ולמשק הבית. במקרים אלו נכסי הקריירה אשר נצברו אצל אחד נועדו לשמש לא את הפרט אלא את המשפחה כולה.

בחלוקת רכוש בגירושין כיצד מחשבים נכסי קריירה?

נכסי קריירה אשר נתבעים בתביעת הרכוש יכולים להיות בעלי ערך כלכלי רב. הלכה פסוקה היא כי בבואו של בית המשפט לבחון את הפער אשר נוצר בעקבות שנות הנישואין ובמהלכן, יש לגרוע את אשר היה בידי בני הזוג לפני הנישואין וכן את התרומה לכושר ההשתכרות מבחינת הכישורים האישיים של בן הזוג. מלבד זה, ישנם גורמים נוספים המשפיעים על החישוב, כגון השכלת בני הזוג, רמת ההשכרות במרוצת השנים (מתחילת הקשר עד סופו), הניסיון אשר צבר כל אחד מבני הזוג, הוויתורים אשר ויתרו הצדדים ועד כמה תרם כל אחד מהם לטובת המשפחה ובן זוגו.

יודגש כי חישוב נכסי הקריירה שונה בהתאם לנסיבות המקרה, ואין מקרה אחד לדומה למשנהו. שופט בית המשפט העליון אליעזר ריבלין עמד על כך בפסיקתו: "נדמה כי מגוון המקרים השונים שיכולים להתעורר הוא בלתי-מוגבל. כללי החלוקה והאיזון ייקבעו ממקרה למקרה. טוב לה להלכה שתתפתח עקב בצד אגודל. אין דומה המקרה של בני זוג שהתגרשו מספר שנים לאחר שנשאו למקרה של שניים שהתגרשו כעבור שני עשורים. אין דומה המקרה של בני זוג שפיתחו לעצמם קריירה במקביל, למקרה של בן זוג שוויתר על התפתחותו המקצועית על-מנת לאפשר לשותפו-לחיים לקדם את כושר השתכרותו לרווחת המשפחה".

צורת תשלום נכסי הקריירה משתנה ממקרה למקרה ותלויה בנסיבות הרלוונטיות. במקרים שמדובר בפערים גדולים בין בני הזוג, הן מבחינת השכר והן מבחינת יכולת ההשתלבות בשוק העובדה, יעדיף בית המשפט להורות על סיום הקשר הכלכלי בין הצדדים בדרך של תשלום חד-פעמי.

דרך זו מאפשרת לצד המקבל את התשלום להימנע מאי-ודאות כלכלית. תשלום חד-פעמי גם מביא לפרדה מוחלטת של בני הזוג. עם זאת, אפשר גם לקבוע תשלומים עבור נכסי קריירה בדרך של תשלום תקופתי (עתי). אם יקבע בית המשפט תשלום עתי, יוצמד התשלום למשכורת הנוכחית של בן הזוג, והצד המשלם לא ימצא את עצמו כבול לעבודה מסוימת.

לסיכום, נכסי קריירה הם נכס לכל דבר, ואפשר לתבוע אותם בהליכי גירושין. עם זאת, הוכחתם וקביעת שיעורם הן עניין משפטי מורכב הדורש סיוע של עורכי דין המתמחים בתחום.

יש לכם שאלה בענייני חלוקת רכוש? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

קרא עוד בנושא: הסכם ממון לפני נישואין

מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

  • חלוקת רכוש בגירושין חוק

    סכסוכי גירושין רבים מסתכמים במריבות על רכוש וכספים וזה עיקר המחלוקת ביניהם. חלוקת רכוש בגירושין היא הבעייתית ביותר אצל זוגות שלא מסכימים על דבר. יש לנהל אותם בתבונה ובשקיפות ולכן בתיה אשורי, עורכת דין שהתמחתה בתחום זה תייעץ לכם כיצד לפתור את הסבך ותייצג אתכם. הליווי המשפטי מבטיח לכם שהחלוקה תהיה צודקת ובצורה הטובה ביותר שיכלה להיות, כדי לשמור על הזכויות שלכם ושל ילדיכם בתהליך.

  • מה צריך לדעת על חלוקת רכוש בגירושין?

    • הדרך הטובה ביותר למנוע סכסוכי רכוש בגירושין תהיה בחתימה על הסכם ממון עוד לפני החתונה והחיים המשותפים. אבל במקרים שבהם כבר אין ברירה וזה נעשה ללא הסכם כזה, יש להיות נחושים ולדעת בדיוק על מה מוכנים לוותר ועל מה להתפשר כדי להתקדם בתהליך זה.
    • כל צד עושה לעצמו את החישובים שלו בחלוקת הרכוש, ולכן עורכי דין שיודעים על מה חשוב להילחם, יודעים כיצד להניע בני זוג לקראת פתרון. גישור, תיווך והבנות משותפות הם חלק מהפתרון המתבקש כדי לחלק רכוש בצורה צודקת וגם הוגנת.
    • חלוקת רכוש אינה מונעת גט. אפשר תמיד להמשיך להתדיין בבית המשפט על נושאי רכוש וכספים גם שנים אחר כך, למרבה הצער, אם אין ברירה. יתרה מזאת, לפעמים עולים נושאי רכוש וכספים שלא היו ידועים או גלויים בזמן הגירושין ולכן לפעמים צריך לחזור לבית המשפט לדיונים נוספים בליווי עורך הדין.
    • אפשר להגיע להסכמה ברורה יותר על רכוש וכספים כשמחלקים אותם בהסכמה ובהסכם מנוסח היטב במשרד עורך הדין, כדי להקל על הצדדים.
  • חלוקת רכוש בגירושין - ליווי משפטי הכרחי

    חלוקת רכוש וכספים היא עניין שיש לו השלכות רבות על העתיד שלכם ושל הילדים שלכם. מומלץ לא לעשות את זה לבד גם כאשר רוצים לעשות זאת בהסכמה ובלי דיונים בבית המשפט. עם זאת, חלוקת רכוש בגירושין לא תמיד עוברת חלק ולכן נכנסים לתמונה עורכי הדין שמלווים אתכם. כשאתם בוחרים את הנציגים שלכם אתם סומכים לא רק על המקצועיות שלהם כי אם גם על תכונות אישיות שיעזרו לכם לעבור את המכשולים בהצלחה. עורכת הדין בתיה אשורי מטפלת בכם בדיוק בגישה הנכונה לכך.

  • חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים

    רכוש ונכסים הם חלק בלתי נפרד מהחיים המשותפים. כשמפרקים תא כזה יש לחלק אותם בהתאם למה נקבע בהסכם ממון או בחלוקה שמתאימה לכם. חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים הופכת לא פעם לתסבוכת בגלל מטענים רגשיים שנוספים לפרידה. זאת הסיבה שעורכי דין צריכים להפעיל לא רק שיקול דעת מקצועי אלא גם יכולת אישית לפשר ולגשר. עו"ד בתיה אשורי עסקה בכך רבות במהלך עבודתה והיא מציעה לכם גישה שעובדת ומצליחה לסיים מחלוקות.

  • מה חשוב לדעת על חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים?

    • לא תמיד המחלוקות על נכסים ורכוש מסתיימות בזמן, כאשר רוצים למהר ולקבל גט ולהמשיך הלאה. לעתים הרכוש הוא מכשול אמיתי בגלל הזכויות וההשלכות שיש לוויתור עליו, ולפעמים הוא אינו אמור להפריע לכם להתגרש. תמיד אפשר לעסוק בחלוקת הרכוש לאחר מכן או במקביל לדיונים על הגט עצמו.
    • רכוש וכספים שייכים לא רק לכם אלא גם לילדים שלכם, ולכן המלחמה עליהם כל כך קשה לעתים. אפשר למצוא מעקף בדיוק בזכות זה, כאשר הילדים יכולים להפוך לפתרון שיקבל את הנכסים אם אף אחד אינו מוכן לוותר על נכס מסוים. בסופו של דבר, הם אלה שנהנים או סובלים מכך.
    • ויתור על רכוש הוא ויתור גם על רווחים עתידיים והכנסות ולכן מי שמוותר בקלות עליו לא תמיד מודע לכך. מצד שני, זה גם גורר חובות ועלויות שלא כל אחד מוכן לעמוד בהם, ולכן יש כאן עילה מוצדקת לוויתור. השאלה היא רק עד כמה ההפסד גדול באמת ולכן רק עורך דין מנוסה יכול לייעץ לכם כיצד לנהוג במקרים כאלה.
  • חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים - לחלק את החיים

    כל אחד היה שמח לעבור הלאה לפרק הבא מבלי לעסוק הרבה בעניינים יותר טריוויאליים, אבל לעתים אין ברירה. חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים לא חייבת להפוך למעמסה אם משלימים את התהליך בליווי של עורכי דין שאינם מקשים ומעכבים. עו"ד בתיה אשורי מסייעת לכם להגיע לגט במהירות וביעילות מבלי לוותר על הזכויות שלכם ותוך שמירה על האינטרסים שלכם במלואם.

המלצות מלקוחות

המלצה 1

טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

המלצה 2

השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

המלצה 3

ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

המלצה 4

עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

מקרקעין נוספים

ייפוי כוח מתמשך

תביעות רכוש במסגרת הליכי גירושין הן הליכים משפטיים אשר נועדו לחלק את הרכוש המשותף של הצדדים בעת פקיעת ברית הנישואין ביניהם. הרכוש המשותף של בני הזוג מתבטא לא רק בנכסים, כגון מקרקעי...
קרא עוד

תביעה לשינוי משמורת על ילדים

תביעות רכוש במסגרת הליכי גירושין הן הליכים משפטיים אשר נועדו לחלק את הרכוש המשותף של הצדדים בעת פקיעת ברית הנישואין ביניהם. הרכוש המשותף של בני הזוג מתבטא לא רק בנכסים, כגון מקרקעי...
קרא עוד
בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים