מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

עורך דין ירושה

חוק הירושה קובע כי במקרים שאדם הלך לבית עולמו בלי להותיר אחריו צוואה, יחולק עיזבונו לקרובי משפחתו על פי החוק. ירושה זו היא ירושה על פי דין. פרק ב' בחוק הירושה מורה מיהם יורשי המנוח על פי מעגל הקרבה המשפחתית (פרנטלה) שבין המנוח ובין היורשים. יורשיו של המנוח הם מי שהיה בן זוגו בעת פטירתו, ילדיו וצאצאיהם, הוריו וצאצאיהם, והורי הוריו וצאצאיהם.

מעגל הקרבה הראשון כולל את בן זוגו של המוריש, את ילדיו ואת צאצאיהם. המעגל השני כולל את הוריו של המוריש וצאצאיהם (כלומר אחיו ואחיותיו של המוריש). מעגל הקרבה השלישי כולל את סביו וסבותיו של המוריש וצאצאיהם (כלומר דודים ובני דודים).

הכלל הקבוע בחוק הוא כי מי שמצויים באותו מעגל קרבה למוריש מתחלקים שווה בשווה בנכסי העיזבון. בן הזוג אשר היה נשוי למוריש בעת פטירתו יהיה זכאי לקבל את הרכב אשר שימש את הצדדים והמיטלטלין ואת המטלטלין שבבית.

מוריש שהניח אחריו אישה וילדים, תירש האישה את מחצית העיזבון, וילדיו יתחלקו שווה בשווה במחצית האחרת. במקרים שאחד מילדיו של המוריש אינו בחיים, יוכלו ילדיו לרשת במקומו להתחלק שווה בשווה בחלקו של אביהם בעיזבון. במקרים שהמוריש הותיר אחריו בן זוג והורים, יקבל בן הזוג מחצית מהעיזבון, וההורים יתחלקו במחצית האחרת.

כאשר המוריש מניח אחריו בת זוג ואחים או הורי הורים, תקבל בת הזוג שני שלישים מהעיזבון, והאחים והורי ההורים יזכו לשליש הנותר. אחיו של המוריש יזכו בכל עיזבונו אם המוריש לא הותיר אחריו בן זוג, ילדים או הורים.

במקרה שכל ילדיו של המוריש אינם בחיים בעת פטירתו, יחולק עיזבונו בין הנכדים. במקרים שאחד היורשים נפסל מלרשת את המנוח, יחולק חלקו שווה בשווה בין שאר היורשים. הדין העברי אינו מבחין בין נשים לגברים בזכויותיהם בירושה, ואין עדיפות לבן בכור על פני אחיו האחרים. ילדים מאומצים אשר אומצו כדין זכאים לירושת הוריהם המאמצים כילדים ביולוגים. עם זאת, ילדים מאומצים, להבדיל מילדים ביולוגיים, אינם זכאים לרשת את קרוביהם של ההורים המאמצים. אם נפטר ילד מאומץ, הוריו המאמצים יורשים אותו, והוריו הביולוגיים אינם זכאים לקבל את עיזבונו.

ילדים חורגים אינם יורשים את הוריהם החורגים על פי דין. אם לא הותיר אחריו המוריש צוואה ולא היו לו בפטירתו קרובי משפחה על פי המעגלים המנויים בחוק, תירש המדינה את עיזבונו. ירושתה של המדינה אמורה לשמש אותה למטרות של מדע, בריאות, סעד וחינוך. עם זאת, שר האוצר רשאי לשלם בתחום שווים של נכסי העיזבון או להעניק מנכסי העיזבון תשלום לאדם אשר היה מחסורו על המוריש ערב פטירתו של המוריש או לבן משפחתו של המוריש או בן זוגו אשר אינו אחד מיורשיו של המוריש על פי דין. המדינה רשאית להעביר נכסים אלו גם לתאגיד או לאדם אשר מחסורו של המוריש היה עליהם ערב מות המוריש.

ענייני ירושה של ידועים בציבור טומנים בחובם דינים אחרים – לפירוט בהרחבה לחצו כאן.

יש לכם שאלה בענייני צוואות וירושות? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

  • עורך דין ירושה מומלץ

    במידה וטרם הקדשתם מחשבה לעיזבון שלכם ולכך שמישהו אמור לרשת אתכם לאחר מותכם, זה הזמן לחשוב על עורך דין ירושה. אם אינכם מודעים לחוק הירושה במדינת ישראל כדאי שתדעו מה הוא אומר ועד כמה הוא משפיע על חיי היורשים שלכם. לא כל מה שנראה טבעי ולא כל מה שרואים בסרטים נכון גם לישראל. עורכת הדין בתיה אשורי תשמח להסביר לכם מה החוק בישראל אומר על צוואות וירושות וכיצד תוכלו להבטיח שמי שאתם רוצים יירש אתכם.

  • מה עורך דין ירושה יכול לעשות למענכם?

    • הפגישה הראשונה של עורך דין כזה שעוסק בצוואות ובירושות היא פגישה שבה מסבירים לכם מה חשוב לדעת על חוק המדינה. יש להבין שבמקרים ישראליים רבים שבהם יש עולים ומהגרים, החוק הישראלי לא דומה לחוקי מדינות אחרות. לכן, אתם עלולים לאבד זכויות מסוימות מבלי להיות מודעים לכך.
    • לאחר הבהרת החוק יש להתחיל להבין מה צריך להיות בצוואה שלכם ומה הופך אותה לחוקית וקבילה בבית המשפט. לא כל מה שנדמה היה לכם שאתם יודעים על צוואות תקף כאן. חשוב מאוד להבין שאם אינכם רוצים לפסול צוואה עדיף לא לדבר עליה יותר מדי. רק לאחר עריכתה וחתימתה בפני עדים חוקיים אפשר אולי לדבר על כך, אם כי גם אז רצוי לשמור על דיסקרטיות.
    • מה שחשוב לדעת הוא שעריכת צוואה גורמת לכם להעריך את חייכם מחדש ולהיערך בהתאם. מערכות יחסים שליוו אתכם יצטרכו לעמוד במבחן וכספים יכולים להשפיע על אנשים לשנות מיחסם. זה רק על קצה המזלג, משום שכל הקלישאות שקשורות לכך נכונות. עורכי דין נבונים יבהירו לכם מה עליכם לעשות כדי להגן על עצמכם, משום שכל השפעה זרה ולא רצויה עלולה להשפיע על פסילת הצוואה שלכם.
  • לערוך צוואה עם עורך דין ירושה מומחה

    גם אם אתם  צעירים יחסית והכל נראה ורוד, דעו כי כל עיזבון שלכם יגיע לידיים הלא נכונות אם אינכם מודעים לכך. עורך דין ירושה מטפל בצוואה שלכם כדי שתהיה תקפה וחוקית וכדי שהיורשים האמיתיים שלכם ייהנו מכך. עורכת דין בתיה אשורי מבטיחה לכם טיפול מקצועי ורגיש בכל היבטי הצוואה.

  • עורך דין לענייני ירושה

    לאחר כל הסיפורים בתקשורת על סכסוכי ירושה אצל מפורסמים למיניהם, הגיע הזמן לחשוב גם על האדם מהיישוב וצוואתו. עורך דין לענייני ירושה עורך ומנסח יחד אתכם צוואה תקפה ומטפל אחר כך בהוצאת צו הירושה לאחר הפטירה, על ידי היורשים. זהו עניין רציני שחובה לחשוב עליו כדי למנוע מלחמות ירושה ולכן עו"ד בתיה אשורי מציעה לכם לטפל בזה בזמן. צוואה חייבת להיות תקפה וחוקית כדי שתוכל לקבל אישור בבית המשפט והיא תייעץ לכם כיצד.

  • מה חשוב לדעת על עורך דין לענייני ירושה?

    • מי שמטפל בצוואה ובירושה צריך לנהל זאת כך שההליכים יתבצעו על פי חוק. ללא עריכת צוואה חוקית ובצורה חופשית מלחצים וכפייה לא תוכלו לקבל צו ירושה לצוואה שנערכה בדרך פסולה.
    • כדי להבין מה זאת צוואה חוקית ותקפה עדיף לשבת עם עורכת הדין כדי להסביר איך זה מתנהל, מה חוק ירושה אומר בישראל ומה נחשב לצוואה פסולה. תתפלאו לדעת שלא תמיד טוב לספר לבני המשפחה מה אתם רוצים להוריש, משום שאחרת זה יכול לשמש פתח להגשת בקשה לפסילת הצוואה. את הנימוקים לכך וכיצד יש לשמור על הצוואה החוקית שלכם תקבלו מעורכת הדין שמטפלת בכך.
    • אם אינכם יודעים עדיין מה אתם רוצים לעשות בנודע לעיזבון שלכם, מומלץ להתייעץ על כך כדי להבין את כל האפשרויות שעמודות בפניכם. תופתעו לגלות לפעמים, שאנשים שלא הייתם רוצים שיירשו אתכם הם דווקא היורשים החוקיים, לפי חוקי המדינה. אם לא תשאירו צוואה שמודיעה אחרת והיא תקפה בבית המשפט, גם לא תוכלו לשנות זאת לאחר מותכם, כמובן. זאת סיבה נוספת לחשוב על צוואה כבר כעת.
  • כיצד לערוך צוואה?

    כשאתם בוחרים עורך דין לענייני ירושה אתם בוטחים בו שיידע לא רק את החוק, אלא גם יעניק בעבורכם את הייעוץ המקצועי בנוגע לדרך העדיפה לעריכת הצוואה שלכם. מלבד הרשימה של האנשים והרכוש שאתם מביאים אתכם, אתם מביאים מטען חיים שלם שאותו יש לנסח ולפרט בסעיפי הצוואה. זה בדיוק מה שעו"ד בתיה אשורי מתמחה בו שנים רבות, ויכולה לייעץ לכם בנוגע לניסוחים מתאימים לצוואה שלכם.

  • עורך דין ירושות וצוואות במרכז

    לכל משפחה יש את המורכבות שלה ולכן אין סיבה להניח כי הכל יסתדר לא משנה מה. פטירתו של בן משפחה תהווה את הרגע בו מגלים כמה צריך עורך דין ירושות וצוואות במרכז, כדי לארגן הכל בצורה מסודרת. אם לא תשאירו צוואה אתם עלולים לגרום למשפחה עימותים מיותרים, ואם לא השאירו לכם צוואה מסודרת אתם עלולים למצוא עצמכם בקרבות לא נעימים. עו"ד בתיה אשורי מציעה את הניסיון שלה בתחום זה כדי להסדיר את ענייני העיזבון שלכם לשביעות רצונכם.

  • מה עושה עורך דין ירושות וצוואות במרכז?

    • עורך ומנסח צוואות ללקוחות שלו, תוך כדי מתן הסברים על חוק הירושה בישראל ואיך הוא משליך עליכם. כל צוואה נכתבת בהתחשב ברכוש ובפיננסים שלכם, ולכן גם שם מומלץ לדעת איך זה ישפיע על היורשים שלכם.
    • במקרה הצורך, מגיש בקשה להוצאת צו ירושה שמכם. זה כולל הגשת תעודת פטירה של המוריש לאחר הזדהות של היורשים, כדי לטפל בהליכים של בקשת צו ירושה. אם אין עדיין תעודת פטירה יש בקשה להוכחת מוות שגם היא תקפה, אבל ברור שכדאי לסיים את ההליכים הבירוקרטיים קודם.
    • כשיש בעיה של צוואה פגומה או הוכחה שהייתה השפעה פסולה על מי שערך את הצוואה, יש להגיש בקשה לפסילתה ולנהל את הדיונים על כך בבית המשפט. עורך הדין ייצג אתכם וייעץ לכם בכל מה שקושר לצעדים שיש לנקוט כדי למנוע מאחרים לגזול את הזכויות שלכם.
    • כל ההליכים שמתנהלים אחרי מותו של המוריש מחייבים עורך דין אם רוצים לקצר אותם ולהקל על בית המשפט לאשר ירושות במקרה שבו אין צוואה. התייעצו עם עורכת דין כדי להבין כיצד התהליך מתנהל.
  • ייצוג בכל הליך

    גם ירושות וצוואות בישראל הן הליך משפטי שמסתבך לפעמים ולכן דורש התייעצות משפטית. עורך דין ירושות וצוואות במרכז מייצג אתכם בדיונים בבית המשפט ועושה הכל כדי להבטיח את הזכויות שלכם. עו"ד בתיה אשורי מביאה עמה ניסיון רב בתחום וגישה שדוגלת בתקשורת אישית פתוחה ושקיפות מרבית של מידע. תוכלו להיעזר בה גם כדי לערוך צוואות וגם כדי לנהל הליכים של ירושה בבית המשפט.

המלצות מלקוחות

המלצה 1

טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

המלצה 2

השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

המלצה 3

ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

המלצה 4

עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

ירושות נוספים

ייפוי כוח מתמשך

חוק הירושה קובע כי במקרים שאדם הלך לבית עולמו בלי להותיר אחריו צוואה, יחולק עיזבונו לקרובי משפחתו על פי החוק. ירושה זו היא ירושה על פי דין. פרק ב' בחוק הירושה מורה מיהם יורשי המנוח...
קרא עוד

תביעה לשינוי משמורת על ילדים

חוק הירושה קובע כי במקרים שאדם הלך לבית עולמו בלי להותיר אחריו צוואה, יחולק עיזבונו לקרובי משפחתו על פי החוק. ירושה זו היא ירושה על פי דין. פרק ב' בחוק הירושה מורה מיהם יורשי המנוח...
קרא עוד
בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים