מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

תביעת גירושין

במקום שהליכי גירושין נעשים ללא הסכמה הדדית או במקרים שהצדדים אינם מסוגלים לגשר על המחלוקות ביניהם בדרך של הסכם גירושין, יש צורך בהגשת תביעת גירושין לבית הדין הרבני.

לתביעת גירושין המוגשת בבית הדין הרבני אפשר לכרוך נושאים נוספים הקשורים לגירושין, כגון משמורת ילדים, מזונות אישה ורכוש. כריכת רכוש, כריכת משמורת ילדים או כריכת מזונות אישה מקנות לבית הדין הרבני סמכות ייחודית לדון בתביעות האלה, וחוסמות את הצד השני מלהגיש תביעות דומות בבית המשפט לענייני משפחה.

כדי למנוע ניצול לרעה של הכריכה נקבעו שלושה תנאים מצטברים לכריכה:

  1. תביעת הגירושין צריכה להיות כנה – ולא רק מוגשת כדי לקנות את סמכות בית הדין על הכורך לפרט את מלא הנכסים של הצדדים
  2. כריכה כנה – האם התובע כרך לתביעת הגירושין את שאר הנושאים משום שרצה לייעל ולרכז את הדיון בעניינם או רצה אך לחסום את דרכו של הצד השני לערכאה אזרחית לפנות
  3. כריכה כדין – על הכריכה להיות מפורשת ומפורטת.

אם קיבל בית הדין הרבני את תביעת הגירושין ונקבע כי עילות הגירושין הנטענות הוכחו, יחויב בן הזוג המתנגד לגירושין להעניק או לקבל את הגט. בן זוג אשר אינו מוכן להתגרש, למרות קביעה מצד בית הדין הרבני, חשוף לסנקציות שונות המצוינות בחוק.

מהן עילות לתביעת גירושין?

עילות גירושין אשר בגינן אפשר להביא לגירושין ללא הסכמה נחלקות לשני סוגים: עילות גירושין אובייקטיביות ועילות גירושין סובייקטיביות.

עילות גירושין אובייקטיביות הן עילות אשר מבוססות על כך שבן הזוג השני סובל ממחלות או ממומים המונעים את קיומם של חיי נישואים תקינים. עילות אלו יכולות להיות עקרות, מום המעורר סלידה מצדו של בן הזוג השני וכדומה. עילות גירושין סובייקטיביות הן עילות הקשורות בהתנהגותו של בן הזוג השני. עם עילות אלו נמנות בגידה, התמכרות לסמים, אלימות וכדומה.

עורכי דין המתמחים בתחום ממליצים לפנות לקבלת ייעוץ משפטי בטרם מוגשת תביעת גירושין. ראשית, ישנן כמה דרכים להגיש תביעה זו, ושנית ישנה חשיבות רבה לאופן הגשת התביעה ולדרך כריכת התביעות הנלוות. שימוש לא נכון בעילות הגירושין עלול להקשות על בן הזוג המעוניין להתגרש בהליכים המשפטיים.

הגישה הרווחת כי לבעל טוב יותר להתדיין בבית הדין הרבני ואילו לאישה טוב יותר להתדיין בבית המשפט לענייני משפחה שגויה ביסודה. יש לבחון כל מקרה לגופו של עניין ואזי להחליט על מקום השיפוט הטוב ביותר לאותו מקרה.

לסיכום, כאשר מוגשת תביעת גירושין ללא הסכמת הצד השני, רצוי שתהיה התביעה מבוססת על כמה עילות שונות, ולא על עילת גירושין אחת. סתירה בין עילת גירושין בדיונים המשפטיים עלולה לפגוע באמינותו של הצד המבקש להתגרש (לדוגמה, טענה לאין אונות לצד טענת בגידה). מלבד זה, ראיות המוכיחות עילת גירושין צריכות להיות מושגות בדרך חוקית בלבד.

יש לכם שאלה בענייני תביעת גירושין? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

  • תביעת גירושין בבית הדין הרבני

    יש רק תוצאה אחת שצריכה להילקח בחשבון כאשר מגישים תביעת גירושין – להגיע לסיום הפרק הנוכחי בצורה קלה ומהירה ככל האפשר. רצוי גם שיהיו כמה שפחות דיונים ותסבוכות משפטיות, אבל לזה כבר אחראים האנשים המעורבים וכמה רצון טוב הם יכולים לגלות בנושא זה. לכך אחראים גם עורכי הדין והגישה הממתנת שלהם. עורכת הדין בתיה אשורי מבטיחה לכם גישה בונה ועניינית, רגישה אבל גם נחושה מאוד בהגנה על האינטרסים שלכם.

  • מה צריך לדעת אודות תביעת גירושין?

    • תביעה להתגרש אינה תביעה לגט בהכרח. יש בית דין רבני ויש בית משפט לענייני משפחה. גט מקבלים רק בבי הדי הרבני בזמן שבבית המשפט לענייני משפחה מטפלים גם בהסכם הגירושין, במשמורת ובמזונות ובענייני רכוש בנפרד או בנוסף.
    • אפשר להתחיל את ההליך בבית המשפט לענייני משפחה וכשתביעת הגירושין תאושר תופנו לבית הדין הרבני לקבלת הגט. יש לוודא שיש עילה לגירושין והיא חייבת להיות תקפה גם בבית הדין הרבני. הגט חייב להינתן בהסכמת שני הצדדים כדי למנוע בעיות סרבנות ועיגון. בגלל זה מומלץ להגיע לכל שלב בהסכמה הדדית וללא מחלוקות ומריבות כלשהן. כל עיכוב כזה וכל דיון מרחיקים אתכם עוד קצת מהמטרה המבוקשת.
    • ייעוץ של עורך דין יכול להוביל אותך לנקיטת הצעד הראשון אם זה נכון לך, אבל יש לקחת בחשבון שכל צעד חד צדדי שכזה עלול לעורר אנטגוניזם ותגובת נגד. לכן, מודגש עוד יותר הצורך להגיע להסכם גירושין בהסכמה הדדית. כל ניסוח ההסכם ביחד הוא תמיד עדיף על פני פעולה חד צדדית וזה גם ישתלם בקיצור זמן ההליכים.
    • רצוי לסכם ענייני משמורת ומזונות ילדים וחלוקת רכוש לפני שמגיעים לדיונים ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין כדי לדעת איך לחסוך התנהלות מתישה בבית המשפט.
  • הגשת תביעה לגירושין

    רצוי מאוד לקבל ייעוץ מלא לפני שנוקטים צעד כלשהו לקראת הגשת תביעת גירושין. כך תוכלו לעשות את זה נכון ובמינימום נזקים שנגרמים כתוצאה מהמטען הרגשי שנלווה לכך. עורכת הדין בתיה אשורי יכולה לייצג אתכם בגישה ממתנת ואוהדת ששומרת על ענייניות ומקצועיות,  מבלי ללבות רוחות ולהאריך את התהליך ללא צורך.

המלצות מלקוחות

המלצה 1

טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

המלצה 2

השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

המלצה 3

ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

המלצה 4

עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

גירושין נוספים

ייפוי כוח מתמשך

במקום שהליכי גירושין נעשים ללא הסכמה הדדית או במקרים שהצדדים אינם מסוגלים לגשר על המחלוקות ביניהם בדרך של הסכם גירושין, יש צורך בהגשת תביעת גירושין לבית הדין הרבני. לתביעת גירושין...
קרא עוד

תביעה לשינוי משמורת על ילדים

במקום שהליכי גירושין נעשים ללא הסכמה הדדית או במקרים שהצדדים אינם מסוגלים לגשר על המחלוקות ביניהם בדרך של הסכם גירושין, יש צורך בהגשת תביעת גירושין לבית הדין הרבני. לתביעת גירושין...
קרא עוד
בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים