מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

צו קיום צוואה – הוצאת צו ירושה

צו קיום צוואה הוא צו אשר קובע כי צוואה מסוימת היא בעלת תוקף משפטי מחייב. למעשה, אין די בכך שהמנוח הותיר אחריו צוואה. כדי לפעול לפי האמור בצוואה, הנהנים ממנה נדרשים להגיש בקשה למתן תוקף משפטי לצוואה מהרשם לענייני ירושה.

בקשה למתן צו קיום צוואה יכולה להיות מוגשת על ידי היורשים הנהנים על פיה או על ידי גורם אחר המעוניין בקיומה. למעשה, צו קיום צוואה הוא גושפנקה משפטית לכך כי האמור בצוואת המנוח תקף ויש לפעול על פיו. מלבד זה, צו קיום צוואה הוא צו אשר כוחו יפה כלפי כולי עלמא.

בקשה למתן צו קיום צוואה, כמו בקשה למתן צו ירושה, יכולה להיות מוגשת לרשם לענייני ירושה אשר ממוקם סמוך לאזור מגוריו של המוריש בעת פטירתו או לבית הדין הרבני באזור מגוריו של המוריש.

יש למלא את טופס הבקשה למתן צו קיום צוואה במלואו, ובקשה למתן צו קיום צוואה תהיה מלווה בתצהיר המאמת את האמור בבקשה.

בנוגע לצוואה, בקשה לצו קיום צוואה חייבת להיות מוגשת בצירוף עותק מקורי של הצוואה. אם שאין בידי המבקש העותק המקורי של הצוואה, הוא רשאי לפנות בבקשה נוספת ובה הוא עותר כי יותר לו להוכיח את הצוואה מכוח סעיף 68(ב) לחוק הירושה. סעיף זה קובע כי אם הצוואה המקורית הושמדה (בדרך או בנסיבות שאין בהן כדי לבטלה) או שאי-אפשר להציג את המקור, בית המשפט רשאי להתיר הוכחת הצוואה בדרך של הגשת העתק או באופן אחר.

אם המבקשים סבורים שהצוואה הופקדה זה מכבר בידי הרשם לענייני ירושה, עליהם לצרף לבקשתם העתק של הצוואה ולציין זאת בבקשה.

כיצד מגישים בקשה לצו קיום צוואה?

בקשה לצו קיום צוואה צריכה להיות מוגשת לרשם לענייני ירושה בצירוף המסמכים האלה:

  1. שני שוברי תשלום ששולמו בבנק הדואר.
  2. תעודת פטירה של המנוח ושל כל יורש אחר שנפטר – מקורית או העתק נושא חותמת "נאמן למקור" של עורך דין. באין תעודת פטירה יש להגיש בקשה נוספת להוכחת המוות.
  3. צוואה מקורית.
  4. הודעות לזוכים על פי הצוואה. יש לשלוח הודעות בדואר רשום לכל היורשים, ולצרף את ההודעות לבקשה עם אישור על משלוח ההודעות בדואר רשום.
  5. יפוי כוח – אם המבקש מיוצג על ידי עורך דין, עליו להמציא ייפוי כח מקורי או "נאמן למקור".
  6. שני העתקים של הצוואה לצורך הכנת צו קיום צוואה – ללא קשר לסטים המפורטים לעיל.
  7. יש להכין את הבקשה ואת המסמכים הנלווים בארבעה סטים: מקור ושלושה העתקים.

לעניין שוברי התשלום: שובר כחול משולם מעיד על תשלום אגרה בגין פתיחת תיק, ושובר כתום משולם עבור פרסום בעיתון. אפשר לשלם אגרות אלה באמצעות כרטיס אשראי (דרך שירות התשלום הממשלתי), על ידי הפקדת לחשבונות המתאימים בבנק הדואר או בדרך של תשלום בסניפי בנק הדואר (שוברים מתאימים נמצאים בלשכת הרשם לענייני ירושה בלבד).

המבקש חייב לצרף לבקשתו העתקי הודעות דואר רשום אשר נשלחו לנהנים מן הצוואה ואישור על תשלום משלוח זה. מלבד זה, מבקש רשאי לצרף לבקשה לצו קיום צוואה מכתבים מאושרים מטעם הזוכים המעידים שהם מודעים להגשת הבקשה.

במקרים שמוגשת בקשה לצו קיום צוואה עבור מנוח שלא היה תושב ישראל, על המבקשים מוטל לצרף מסמכים נוספים, כגון אישור חשבון בנק, נסח רישום מקרקעין בעניין מקרקעין שרשומים על שם המוריש, חוות דעת בנוגע לדין הזר (ופסיקתא) ותרגום נוטריוני לעברית של כל מסמך בשפה זרה (פרט למסמכים בערבית). מסמכים זרים מחויבים בחתימת קונסול ישראל במדינה שהונפק בה המסמך או בחותמת "אפוסטיל".

יש לכם שאלה בענייני צו קיום צוואה? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

  • הוצאת צו ירושה

    מה קורה כאשר יקרכם נפטר מבלי להשאיר צוואה? האם אתם יודעים מי יורש אותו ומה החוק אומר לגבי זה? הוצאת צו ירושה היא הליך שמתבצע בכל פעם שמישהו נפטר ללא צוואה ויורשיו צריכים לקבל צו רשמי על מעמדם כיורשים. במקרים כאלה מתגלות לפעמים הפתעות וכדי להבין מהן הזכויות שלכם מומלץ לבחור עורך דין לתהליך זה. עורכת הדין בתיה אשורי טיפלה בבקשות רבות כאלה במקצועיות וברגישות, עד סיום הטיפול בהן למען הלקוחות.

  • מה צריך לדעת על הוצאת צו ירושה?

    • לא כל אחד יכול להגיש בקשה כזאת אלא רק מי שזהותו מאומתת על ידי עורך דין בכלל, רצוי לעשות את התהליך באמצעות עורך דין כדי שיאמינו לכם ולא יעבירו אתכם בדיקות ממושכות לוודא שאתם מי שאתם אומרים שאתם. הטפסים יכולים להיות מוגשים ידנית או באינטרנט.
    • לא כל היורשים עשויים להסכים אתכם ולא כל היורשים עשויים לרצות בירושה. כדי לשמוע בדיוק על ההשלכות של מצב לא ברור ולא פשוט כזה מומלץ להתייעץ עם עורכת דין. מה שנכון לכם יכול להיות שגוי לגבי יורשים אחרים ואם יחליטו להסתלק מהירושה הם יצטרכו להגיש תצהיר הסתלקות חתום ומאומת על ידי עורך דין.
    • אם יש לכם בעיה עם יורשים אחרים אתם עלולים לנהל מאבק משפטי על חלקכם בירושה וגם זה צריך להילקח בחשבון בכל מקרה של הגשת הבקשה.
    • הגשת בקשה כזאת במקרים פשוטים אינה מסובכת, אבל במקרים מורכבים זה דורש ייעוץ ולכן עדיף למהר ולשכור עורכי דין שיטפלו בכך במיומנות ובמקצועיות, זאת בכדי למנוע כל בעיה אחר כך.
  • הוצאת צו ירושה בבית משפט

    לא פעם אנחנו מגלים שחוק הירושה בישראל מעמיד בפנינו אתגרים ולכן כל מי שרוצה לוודא שאינו מאבד את זכויותיו יכול להתייעץ עם עורך דין. הוצאת צו ירושה אמורה להיות עניין פשוט אבל היום כל דבר הוא מורכב ולכן מומלץ להתייעץ עם עורכת דין מנוסה כמו בתיה אשורי, היא מלווה מקרים רבים במשך שנים רבות, ולכן יכולה להסביר לכם ולהוציא למענכם את הצו המבוקש בצורה חלקה וללא עיכובים.

המלצות מלקוחות

המלצה 1

טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

המלצה 2

השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

המלצה 3

ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

המלצה 4

עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

ירושות נוספים

ייפוי כוח מתמשך

צו קיום צוואה הוא צו אשר קובע כי צוואה מסוימת היא בעלת תוקף משפטי מחייב. למעשה, אין די בכך שהמנוח הותיר אחריו צוואה. כדי לפעול לפי האמור בצוואה, הנהנים ממנה נדרשים להגיש בקשה למתן...
קרא עוד

תביעה לשינוי משמורת על ילדים

צו קיום צוואה הוא צו אשר קובע כי צוואה מסוימת היא בעלת תוקף משפטי מחייב. למעשה, אין די בכך שהמנוח הותיר אחריו צוואה. כדי לפעול לפי האמור בצוואה, הנהנים ממנה נדרשים להגיש בקשה למתן...
קרא עוד
בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים