מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

הסכם ממון ידועים בציבור

בני זוג רבים בישראל בוחרים להיות ידועים בציבור ולא לבוא בברית הנישואין אך לחיות כמו בעל ואישה מתוך הסכמה הדדית, אהבה ושותפות גורל. לעיתים, בני זוג אלו – הידועים בציבור רוכשים נכסים רבים ואף מביאים לעולם ילדים משותפים, כל זאת ללא חתונה, לא דתית ולא אזרחית. מכיוון שלא אחת מדובר ביחסים ארוכי טווח, הזהים לנישואין באופן גורף, מומלץ בחום לשקול עריכת הסכם ממון אשר יסדיר את העניינים הרכושיים בין בני הזוג הידועים בציבור.

יודגש כי ככל שהידועים בציבור מנהלים קשר הדוק יותר, וככל שהקשר מתארך, כך גוברת העמימות לגבי הרכוש המשותף (כגון מכוניות, מתנות, ירושות, נדל"ן, זכויות סוציאליות וכדומה). במקרה של פרידה, וכאשר רכוש הידועים בציבור התערבב זה בזה, יהיה על הצדדים להגיע להפרדה גם בסוגיה הרכושית. ללא הסכם ממון, הדברים עלולים להיות מתישים ולגרור הליכים משפטיים.

הסכמים בין ידועים בציבור הינם בעלי שמות רבים. "הסכם ידועים בציבור", "הסכם ממון בין ידועים בציבור", "הסכם לחיים משותפים של ידועים בציבור" ועוד.

ללא קשר לכותרת ההסכם, כאשר ההסכם מסדיר סוגיות רכושיות בין ידועים בציבור, לדוגמא – בנוגע לבעלות על נכס מסוים אותו נכס יוחרג מהרכוש המשותף למשך כל זמן חיי בני הזוג כידועים בציבור.

הסכם ממון שנערך בין ידועים בציבור חשוב במיוחד לבני זוג – ידועים בציבור המקיים פרק ב' אשר להם ילדים מנישואין ראשונים. כאשר בני הזוג – הידועים בציבור מעוניינים לשמור, כל אחד, על זכויות ילדיהם חשוב מאד לחתום על הסכם ממון.

באין הסכם ממון ובעת פרידה , יהיה על בית המשפט לבחון את טיב היחסים שנוצרו בין הידועים בציבור ולקבוע את היקף הזכויות המשותפות לבני הזוג אותם יחלק בית המשפט בין בני הזוג . ההליכים המשפטיים שבין בני הזוג שהיו ידועים בציבור הינם ארוכים ומתישים.

בחקיקה אין עיגון מפורש להגדרת המונח ידועים בציבור מלבד במספר חוקים כגון חוק הירושה שבו יש הגדרה ברורה לידועים בציבור. הפרשנות לעניין הגדרת הידועים בציבור הינה רחבה וזכתה לשורה ארוכה של פסקי דין . יחסיהם של הידועים בציבור אינם זוכים לעיגון מפורש בחקיקה וההגדרה לעניין זה הינה – ניהול חיי משפחה ומשק בית משותף. פרשנות מונחים אלו זכתה לשורה ארוכה של פסקי דין אשר יצקו תוכן בהגדרות כלליות אלו. עם זאת, לא אחת ניטשת מחלוקת של ממש בין הצדדים בנוגע להיקף הקשר, הפרדות רכושיות שונות, מהות הקשר, כוונת שיתוף וכדומה. לדוגמא, לעיתים לא די במגורים משותפים כדי להוכיח כי הצדדים הינם ידועים בציבור ולהיפך, לעיתים אין צורך במגורים משותפים על מנת לעמוד בנטל ההוכחה לעניין זה. כל מקרה נבחן אפוא בהתאם לנסיבותיו הספציפיות.

בני זוג ידועים בציבור, אשר לא ערכו ביניהם הסכם ממון, עלולים להתמודד עם שאלות כגון מהו דין נכסים אשר היו בבעלותו של אחד הצדדים בטרם נפגשו השניים והחלו את חייהם המשותפים. יודגש כי החקיקה איננה קובעת באופן מפורש כללים והוראות לבחון כל נכס ונכס והעניין מונח בפני בית המשפט באופן ספציפי. חרף הוראות החוק הקובעות כי נכסים אשר היו בעלותו של אחד מבני הזוג ערב הנישואין, אינם ברי איזון, המגמה בפסיקה בשנים האחרונות הינה להגמיש מעט עניין זה. לדוגמא, לאחר עשרות שנות נישואין, כאשר כספי בני הזוג מתערבבים זה בזה, אין זה נכון לקבוע כי נכס מסוים אשר היה שייך לאישה בלבד לפני 30 שנה איננו רכוש משותף. הדברים מסתבכים והולכים כאשר בני הזוג אינם נשואים אלא "רק" ידועים בציבור. הסכם ממון, עם זאת, אשר נערך בין הצדדים, יכול להסדיר מחלוקות אלו בטרם עת ולמנוע חיכוכים ועימותים מיותרים בבתי משפט.

בני זוג ידועים בציבור אשר בחרו לערוך ביניהם הסכם ממון, יכולים להקל באופן משמעותי את הליכי הפרידה המצערת. הסכם ממון זה יכול להיחתם במהלך ההיכרות או לקראת הפרידה. כמו כן, בדומה לבני זוג נשואים, גם ידועים בציבור יכולים להביא את הסכם הממון ביניהם לאישורו של בית המשפט. עוד יודגש כי כוחו של הסכם הממון טוב לחיים אולם מומלץ לערוך,בד בבד עם הסכם הממון צוואה אשר תסדיר את חלוקת הרכוש במקרה של מוות חו"ח.

לסיכום, פרידה מבן זוג עלולה להיות כואבת וקשה עבור שני הצדדים. הדברים אמורים גם כאשר מדובר בבני זוג נשואים הבוחרים להתגרש, וגם כאשר עסקינן בבני זוג ידועים בציבור. יתרה מכך, כאשר רכוש עומד על הפרק, הפרידה עלולה להפוך לקרב עיקש בין הצדדים. אי לכך, מומלץ לשקול פנייה לעורכי דין העוסקים בתחום לשם עריכת הסכם ממון.

יש לכם שאלה בענייני ידועים בציבור? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

  • הסכמי ממון ידועים בציבור

    זוגיות היא עניין כלכלי לא פחות מאש רומנטי ורגשי. כאשר מגיעים להחלטה להקים משק בית משותף, זה כרוך בהיבטים מעשיים שחייבים להסדיר. הסכם ממון ידועים בציבור הוא הסכם שמתאים לא רק למי ששוקל להינשא יום אחד, אלא לכל מי שמקים משק בית משותף ורוצה להסדיר את זכויותיו למקרה של פרידה, אבל גם ירושה וחלוקת הנטל הכלכלי בכלל. עורכת דין בתי אשורי תחלוק אתכם את ניסיונה העשיר והידע שלה בתחום זה כדי לנסח הסכם כזה למענכם.

  • הסכם ממון ידועים בציבור – מדוע קיים צורך בו?

    • ריבוי הסיפורים והפרשות שאנחנו מכירים מהתקשורת וגם מסביבתנו מוכיח בוודאות שעלינו לדאוג לעצמנו בכל מקרה. אי אפשר לסמוך רק על הרצון הטוב משום שבעת פרידה או כאשר מישהו נפטר, לא יודעים בדיוק מה היה רצונו ויכולים בקלות לנשל מזכויותיו את בן הזוג הנותר. זה נכון בעיקר למי שמגיע לחיים כאלה עם עבר של מערכות יחסים והקמת משפחה קודמת.
    • הגנה על זכויות זהו לא רק ביטוי ריק אלא מלא בתוכן אשר ייושם בשעת הצורך. הזכויות של הצד החלש יותר בזוגיות מובטחות בעזרת ההסכם ולכן לא מומלץ לוותר עליו. הצד החלש יותר גם נוטה לסמוך על בן הזוג ולכן ימצא את עצמו בבוא היום גם ללא מה שמגיע לו, במקרה שלא יהיה תיעוד תקף משפטית.
    • לא חובה לקחת את הסכם הממון לבית המשפט או לנוטריון כדי לאשר זאת, אבל כשנותנים לזה תוקף משפטי זה מחזק את היכולת שלו להשפיע על מעמדכם.
    • הסכם ממון שיובא לבית המשפט מבלי שיהיה מאוזן והוגן לא יאושר על ידי השופט. מומלץ אם כך להיעזר בייעוץ משפטי כדי לעשות זאת נכון וחוקית.
    • הסכם משקף את הרצון שלכם ולאיזו רבה אתם תשתפו את הרכוש שלכם.
  • לנסח הסכם ממון ידועים בציבור הוגן

    חשוב מאוד שכל הסכם ממון ידועים בציבור יהיה הוגן כדי לעמוד בתנאי הסבירות של כל בית משפט. עורכת דין בתיה אשורי תוודא שההסכם שלכם יכיל כל מה שאמור להיות בו ומתייחס לחייכם המשותפים, ולכן גם יזכה לאישור בית המשפט.

המלצות מלקוחות

המלצה 1

טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

המלצה 2

השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

המלצה 3

ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

המלצה 4

עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

ידועים בציבור נוספים

ייפוי כוח מתמשך

בני זוג רבים בישראל בוחרים להיות ידועים בציבור ולא לבוא בברית הנישואין אך לחיות כמו בעל ואישה מתוך הסכמה הדדית, אהבה ושותפות גורל. לעיתים, בני זוג אלו – הידועים בציבור רוכשים נכסים...
קרא עוד

תביעה לשינוי משמורת על ילדים

בני זוג רבים בישראל בוחרים להיות ידועים בציבור ולא לבוא בברית הנישואין אך לחיות כמו בעל ואישה מתוך הסכמה הדדית, אהבה ושותפות גורל. לעיתים, בני זוג אלו – הידועים בציבור רוכשים נכסים...
קרא עוד
בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים