מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    האם ידועים בציבור צריכים להתגרש ברבנות?

    זוג שחי יחדיו ללא נישואים, אולם מנהל יחדיו משק בית משותף נחשב לזוג של ידועים בציבור. זוהי צורת חיים שכיחה למדי שרבים בוחרים בה, במיוחד אם מדובר בפרק ב'.

    מה קורה כשהחבילה מתפרקת והזוג נפרד? האם עליהם להתגרש ברבנות?

    מפרקים את החבילה

    אם ידועים בציבור לא נישאו בשום דרך, לא ברבנות, לא בטקס אזרחי ואף לא במדינה אחרת, ברגע בו הם נפרדים, אין עליהם להודיע או ליידע מוסד כלשהוא בדבר הפירוד, זאת בניגוד לזוג נשוי שעליו לעבור הליך גירושין בבית הדין הרבני .

    גם הרישום בתעודת הזהות, בניגוד לזוגות נשואים אינו משתנה והסטטוס שרשום בה נותר בעינו.

    כלומר, ידועים בציבור אינם מתגרשים אלא פשוט נפרדים.

    יחד עם זאת, אם זוג ידועים בציבור מעוניין בדבר מה מהמדינה, או מהבנק, למשל משכנתא, יהיה עליו להצהיר ולהוכיח שהם מנהלים משק בית משותף, כדי לקבל את ההלוואה שביקשו.

    ומה עם הרכוש?

    בכל הנוגע לרכוש הרי המצב שונה מבני זוג נשואים.

    ככל שיש רכוש משותף, החלוקה מתבצעת כמו במקרה גירושין של זוג נשוי, דהיינו, מחלקים את הרכוש בין השניים, שווה בשווה, אלא אם כן נערך הסכם ממון ביניהם שמסדיר את יחסי חלוקת הרכוש בין השניים.

    אולם במקרים רבים קמה דרישה של אחד הצדדים לשיתוף ברכוש שצבר השני לפני או במהלך שנות הקשר שבין בני הזוג – במקרה זה שונה הדבר מזוגות נשואים. חוק יחסי ממון בין בני זוג קובע את אופן חלוקת הרכוש בין בני זוג נשואים אולם אין חוק שקובע את חלוקת הנכסים של זוגות ידועים בצבור וכאן יש להוכיח כוונת שיתוף.

    ככלל, ועל מנת להמנע ממפח נפש ומחלוקות מיותרות מומלץ לערוך הסכם ממון אשר יגדיר את חובות וזכויות כל אחד מבני הזוג הידועים בצבור. מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום אשר יערוך הסכם כולל במקצועיות. הסכם כולל יכול לכלול גם סעיפים שאינם קשורים דווקא לממון, כמו משמורת על הילדים וכיוצ"ב.

    לעניין מזונות הילדים חלה חובה שווה על ידועים בצבור שלהם ילד משותף ועל זוגות נשואים ולכן ככל שלידועים בצבור יש ילד משותף הרי ההליך לקביעת מזונותיו הינו אותו הליך של זוגות נשואים וחובת תשלום דמי מזונות תחול עליהם לאחר פרידתם.

    הערכאה המשפטית הרלוונטית לזוגות ידועים בציבור היא בית משפט לענייני משפחה.

    גט לחומרא

    במקרים חריגים מאד, יידרשו גם בני זוג ידועים בציבור לקבל/לתת גט לחומרא על אף היותם לא נשואים זה לזו.

    "גט לחומרא" דן במקרים יוצאי דופן ומחמירים, בהם יש ספק בקשר למהימנות הקשר. לדוגמא, זוג שהיה נשוי זה לזו והתגרש, שבו לחיות יחדיו ללא נישואים ומבקשים שוב להיפרד. במקרים כאלו, יידרשו על ידי בית הדין הרבני לעבור הליך גירושין בשנית.

    דוגמא נוספת היא שאחד מבני זוג ידועים בציבור מחליט לפנות לבית הדין הרבני בבקשה להתערב בפירוק הקשר. במונחים אלו, גט לחומרא – גט שניתן על דרך ההחמרה, או גט מספק – גט שניתן מחמת הספק, עושה שימוש בית הדין הרבני במקרים שהם אכן, יוצאי דופן וחריגים במיוחד.

    יצוין כי גם זוגות חד מיניים המנהלים משק בית משותף, מגדלים ילדים וכיוצ"ב, נחשבים לידועים בציבור ממש כמו זוגות שאינם חד מיניים.

    יש לכם שאלות בענייני ידועים בציבור? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      ידועים בציבור נוספים

      ייפוי כוח מתמשך

      זוג שחי יחדיו ללא נישואים, אולם מנהל יחדיו משק בית משותף נחשב לזוג של ידועים בציבור. זוהי צורת חיים שכיחה למדי שרבים בוחרים בה, במיוחד אם מדובר בפרק ב'. מה קורה כשהחבילה מתפרקת והז...
      קרא עוד

      תביעה לשינוי משמורת על ילדים

      זוג שחי יחדיו ללא נישואים, אולם מנהל יחדיו משק בית משותף נחשב לזוג של ידועים בציבור. זוהי צורת חיים שכיחה למדי שרבים בוחרים בה, במיוחד אם מדובר בפרק ב'. מה קורה כשהחבילה מתפרקת והז...
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים