מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

בית המשפט לענייני משפחה – פתיחת תיק תביעה וניהולו

בית המשפט לענייני משפחה הוא הערכאה המשפטית הדנה בכל סכסוך הנובע מהקשר המשפחתי של הצדדים, אם הצדדים הם בני זוג או קרובי משפחה המנויים בסעיף 2 לחוק בית משפט לענייני משפחה התשנ"א–1995. מלבד זה, לבית המשפט לענייני משפחה יש סמכות לדון ביעזבונו של אדם.

לבית המשפט לענייני משפחה סמכות משפטית מקבילה לבתי הדין הרבניים בתחומים רבים. עם זאת, ישנם הבדלים בתפיסה בין שתי הערכאות היות שפסיקתם של בתי המשפט לענייני משפחה מבוססת על התפיסה הליברלית החילונית, ופסיקת בתי הדין הרבניים יונקת מהדין העברי. לפיכך בעת הגשת תביעה בגין סכסוך משפחתי יש לפנות לייעוץ משפטי כדי לבחון מהי הערכאה אשר תשרת את בעל הדין באופן הטוב ביותר.

הייחוד המשמעותי של בית המשפט לענייני משפחה הוא בכך שהיושבים על כס השיפוט בבית משפט זה הם מומחים בתחום דיני המשפחה. לפיכך פסיקותיו של בית המשפט לענייני משפחה נעשות בהתאם לנסיבות המיוחדות המאפיינות הליכים משפטיים בתוך המשפחה. אחד היתרונות הנגזרים מכך הוא סמכותו של בית המשפט לענייני משפחה להכשיר ראיות כקבילות כל אימת שבית המשפט סבור כי יש בכך בכדי לסייע לדיון. מלבד זה, יחידות הסיוע, המורכבות מפסיכולוגיים ומעובדים סוציאליים, פועלות לצדו של בית המשפט לענייני משפחה. יחידות הסיוע מסייעות לבית המשפט והן כפופות אליו.

פתיחת תיק – כיצד מגישים תביעה לבית המשפט לענייני משפחה?

פתיחת תיק בבית המשפט לענייני משפחה נעשית על ידי הגשת כתב תביעה. לכל סעד מבוקש יש להגיש כתב תביעה נפרד. כתב התביעה ינוסח על ידי עורך דין המומחה בתחום דיני המשפחה. לכתב התביעה יש לצרף את כל המסמכים התומכים בטענות התובע אשר אמורים לסייע בידי התובע להוכיח את טענותיו. בעל הדין נדרש לחתום על התצהיר המאמת את האמור בכתב התביעה חתום ומאומת ולצרפו לכתב התביעה. חשוב שלכתב התביעה יצורף הרקע לסכסוך הגירושין בין בני הזוג ויועלו העמדות והדרישות הקיימות בכל הנושאים הנוגעים לתביעה המוגשת – ענייני משמורת ילדים, מזונות, דרישות כספיות וכן הלאה.

כתב תביעה עבור מזונות ילדים יוגש בצירוף טופס הרצאת פרטים. לכתב התביעה במזונות יש לצרף 12 תלושי משכורת אחרונים או לחלופין אישור על הכנסות מן השנה החולפת המאושר על ידי רואה חשבון. יש לצרף לכתב תביעה זה גם אסמכתאות התומכות בסכומי המזונות הנתבעים (לדוגמה, חשבוניות על טיפולים פסיכולוגיים או קבלות על חוגים).

לאחר הגשת כתב התביעה והגשת כתב ההגנה שכנגד מתנהלים בין הצדדים הליכים בבית המשפט לענייני משפחה. הליכים אלו יכולים להיות מורכבים ואף להימשך תקופה ארוכה. בית המשפט לענייני משפחה ינסה להגיע באמצעות הליך ביניים לפשרה בין הצדדים. אם לא הושגה פשרה בהליך הביניים, בית המשפט לענייני משפחה קובע מועד להוכחות בתיק. לאחר שמיעת ההוכחות, ועל סמך העדויות והראיות ששמע, השופט נותן פסק דין בעניינם של הצדדים.

חוק בית המשפט לענייני משפחה קובע כי בית המשפט לענייני משפחה הוא בית משפט השלום בשבתו כבית משפט לענייני משפחה. לפיכך ערעורים על פסקי דין אשר ניתנו בבית דין לענייני משפחה מוגשים לבית המשפט המחוזי.

ייצוג עורך דין מומחה הוא אקוטי ובעל חשיבות והשלכות רבות בכל הנוגע לעתיד התובע וילדיו, במישור הכלכלי ואף הנפשי.

גם אם הוחלט לפתוח תיק בבית הדין הרבני, חשוב שהליך זה יתבצע לאחר יעוץ משפטי שיבחן את נסיבות המקרה ושכל ההליך יהיה מלווה על ידי עורך דין מיומן הבקיא ובהלכות ופסיקות בית הדין הרבני, יודע כיצד להתמודד עימן וכיצד להעלות את הטיעונים בצורה המשכנעת ביותר.

יש לכם שאלה בענייני פתיחת תיק משפחה בבית המשפט? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

המלצות מלקוחות

המלצה 1

טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

המלצה 2

השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

המלצה 3

ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

המלצה 4

עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

משפחה נוספים

ייפוי כוח מתמשך

בית המשפט לענייני משפחה הוא הערכאה המשפטית הדנה בכל סכסוך הנובע מהקשר המשפחתי של הצדדים, אם הצדדים הם בני זוג או קרובי משפחה המנויים בסעיף 2 לחוק בית משפט לענייני משפחה התשנ"א–1995...
קרא עוד

תביעה לשינוי משמורת על ילדים

בית המשפט לענייני משפחה הוא הערכאה המשפטית הדנה בכל סכסוך הנובע מהקשר המשפחתי של הצדדים, אם הצדדים הם בני זוג או קרובי משפחה המנויים בסעיף 2 לחוק בית משפט לענייני משפחה התשנ"א–1995...
קרא עוד
בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים