מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    גניבת זרע: משמעויות משפטיות וחובת הוכחה

    על אף המונח השגור, גניבת זרע אינה מצויה בהגדרות החוק הפלילי, כ"גניבה" שעונשה כדין עונש בגין עברה פלילית. גם בחוק הישראלי לא קיימת הגדרה משפטית למונח גניבת זרע, אולם הוא בכל זאת משקף תחושה אישית ומצב נפשי של גבר שאשה הרתה מזרעו ובניגוד להסכמתו.

    מה בכל זאת קיים בתפיסה המשפטית בכל הנוגע לגניבת זרע ומה המשמעויות החוקיות בהתייחסות לילד שנולד?

    מהי גניבת זרע?

    המונח מתייחס לסיטואציה בה נוצר הריון בניגוד לידיעתו או הסכמתו של האב, שהניח שהאשה עימה קיים יחסים אינטימיים מוגנת מפני הריון.

    התפיסה המשפטית בישראל גורסת כי על הגבר להיות ער לעובדה שבעצם קיום יחסי מין עם אשה, עלולות להיות השלכות סבירות שונות, ביניהן התעברות, ועליו להיות אחראי לכל השלכה שעשויה לנבוע מקיום יחסי המין.

    משמעויות משפטיות

    מבחינת החוק, אין בכלל משמעות רלוונטית לרצונו של הגבר בהריון האשה עימה קיים יחסי מין. הוא לא יכול לשלוט בהשלכות הביולוגיות שעשויות לנבוע בעקבות אותם היחסים, כפי שאינו יכול לכפות על האשה את הפסקת ההריון.

    כלומר, גם אם אשה פעלה במרמה, טענה שהיא מוגנת באמצעי מניעה וכדומה, ונכנסה להריון מתוך כוונה ברורה לעשות כך, ובעצם "לגנוב" את זרעו של הגבר ללא הסכמתו וידיעתו, עדיין יחייב אותו בתשלום מזונות לילד שייוולד. בכל הנוגע לקטינים, טענת הגבר כי נלקח ממנו זרע במרמה, לא תבחן כלל על ידי בית המשפט במהלך תביעת מזונות או אבהות.

    תביעה בגין גניבת זרע

    הדבר היחיד שיכול גבר שנגנב ממנו זרע לטעון הוא באספקט הנזק שנגרם לו, או תביעה על הפרת חוזה בלתי כתוב.

    במקרים אלו, ניתן יהיה להגיש תביעת נזיקין ולהשתמש בפקודת הנזיקין אשר קובעת שאין להציג בפני אדם מצג שווא. אם אשה טוענת שאין בכוונתה להתעבר והיא משתמשת באמצעי מניעה, משכנעת את הגבר שעימה שקיום יחסי המין הוא בטוח, הרי שהיא מציגה בפניו מצג שווא שמהווה עילה לתביעה.

    אם כיוון התביעה נוטה להפרת חוזה בלתי כתוב, השימוש המשפטי נעשה בהסתמך על חוק החוזים, הטוען לתום לב במשא ומתן, כאשר במקרה הנידון, האשה פעלה שלא ביושר והונתה אותו, כדי שיקיים עימה יחסי מין, כשידועות לה התוצאות האפשריות.

    חובת ההוכחה

    הקושי העומד בפני גברים להוכיח את טענתם הוא משמעותי ביותר. לא קל לגבר להוכיח כי דרש מהאשה לעשות שימוש באמצעי מניעה, או כי נאמר לו על ידיה שהיא משתמשת בהם.

    קשה גם להוכיח הפרה חוזית בעל פה, מאחר ושיחות מסוג זה מתקיימות במצבים אינטימיים להם שותפים רק הגבר והאשה וללא נוחות עדים שיאששו את טענת הגבר.

    יחד עם זאת, חשוב להדגיש שוב ולציין כי על אף שהיו תקדימים בהם פסק בי המשפט פיצוי כספי לגבר אחרי שהשתכנע כי בוצעה גניבת זרע, עדיין, אין הגבר פטור מאבהות ותשלום מזונות לילד שנולד, זאת מאחר ולנגד בית המשפט עומדת תמיד טובת הילד.

    כלומר, יכול להיווצר מצב בו הגבר זכה בתביעת נזיקין וקיבל פיצוי מהאשה, לא הכיר באבהות לילד שנולד ועדיין יהיה חייב בתשלום מזונות.

    במקרים של חשד בהונאה וגניבת רע ללא הסכמה, חשוב מאד לפנות ללא דיחוי לעורך דין ולהיוועץ בהליכים המשפטיים האפשריים, כמו תביעת נזיקין או הפרת חוזה. על אף הקושי בהוכחת דברי הגבר, יכול עורך דין מומחה ובעל נסיון להוכיח את צדקת דבריו ולהראות כי נעשה עימו עוול וכי זרעו נלקח ללא הסכמתו או ידיעתו.

    מנגד, גם אשה שהרתה מגבר, באופן מוסרי או פחות, חשוב שתעמיד את טובת הילד מעל הכל ותטען לקבלת מזונות ילד, כדי להבטיח את עתידו. גם במקרים כאלו, חשוב שהיא תיוועץ בעורך דין מוסמך ובעל נסיון, במיוחד אם עולה הצורך להוכיח את אבהות הגבר באמצעות בדיקת רקמות.

    יש לכם שאלה בענייני גניבת זרע? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      נוטריון נוספים

      ייפוי כוח מתמשך

      על אף המונח השגור, גניבת זרע אינה מצויה בהגדרות החוק הפלילי, כ"גניבה" שעונשה כדין עונש בגין עברה פלילית. גם בחוק הישראלי לא קיימת הגדרה משפטית למונח גניבת זרע, אולם הוא בכל זאת משק...
      קרא עוד

      תביעה לשינוי משמורת על ילדים

      על אף המונח השגור, גניבת זרע אינה מצויה בהגדרות החוק הפלילי, כ"גניבה" שעונשה כדין עונש בגין עברה פלילית. גם בחוק הישראלי לא קיימת הגדרה משפטית למונח גניבת זרע, אולם הוא בכל זאת משק...
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים