מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    הבטחת עתידה של ידועה בציבור

    בעשורים האחרונים, בכל רחבי העולם וכך גם בישראל, אנו עדים לשינויים וחידושים בכל הנוגע למבנה המשפחה. ברוב המשפחות עדיין אם, אב וילדיהם המשותפים אולם לצד מבנה מסורתי זה מאפשר הפלורליזם המודרני משפחות בהן שני בני הזוג הם מאותו מין, משפחות חד הוריות, משפחות בהן לכל אחד מבני הזוג ילדים מנישואים קודמים, הורים המגדלים ילד משותף שהביאו לעולם בידיעה שאין בכוונתם להפוך למשפחה ועוד.

    אין פלא איפה שמספר הזוגות הנחשבים ידועים בציבור אף הוא גדל עד כי, נכון לשנת 2015, ההערכה היא שבכל רגע נתון ישנם בישראל כ250,000 זוגות החיים יחד כידועים בציבור (!). לאור העובדה כי כיום מקובל מאוד שבני זוג יעברו לגור יחדיו עוד טרם נישאו יוצא כי כל גבר ואישה רביעים בחברה הישראלית נחשבים בשלב כלשהו בחייהם לידוע או ידועה בציבור.

    נשים החיות עם בני זוגם כידועים בציבור עשויות לחוש בטוחות פחות במעמדן מנשים נשואות ולא בכדי.

    למרות שכיום זכויות רבות של ידועות בציבור מעוגנות בחוק הרי שיש מקום לברר, לוודא ולהסדיר עניינים כגון חלוקת רכוש במקרה של פרידה, ירושה, זכויות בפנסיה של בן זוג שנפטר ועוד.

    פניה מבעוד מועד אל עורך דין המתמחה בדיני משפחה ואשר לו ניסיון מוכח בליווי משפטי של ידועות בציבור היא הדרך להבטיח נקיטת כל הפעולות לשם הבטחת עתידה של ידועה בציבור.

    מעמדה המשפטי של ידועה בציבור

    תופעת זוגות החיים יחד ללא שנישאו מוכרת מקדמת דנא, בישראל כבר בשנת 1948 כינה בית המשפט העליון אישה החיה כך עם בן זוגה "ידועה בציבור כאשתו" ומכאן מקורות המינוחים "ידועה בציבור", "ידוע בציבור" (ידוע בציבור כבעלה) ו"ידועים בציבור". מטבע הדברים, זכויותיהם וחובותיהם של בני זוג נשואים זה כלפי זו מוגדרים וברורים למדי, בכל הקשור לידועים בציבור המגמה בה התפתחו דיני המשפחה בישראל (בחקיקה ובפסיקה) מצביעה באופן חד משמעי על השאיפה להשוות את מעמדם של ידועים בציבור למעמדם של זוגות נשואים. אולם עדיין יש פער משמעותי בין זכויות שצוברת אישה נשואה במהלך הנישואין לבין זכויות שצוברת (או לא צוברת) הידועה בציבור.

    בעוד שהאישה הנשואה צוברת וזכאית למחצית הרכוש שנצבר במהלך שנות הנישואין לרבות זכויות ממקום העבודה של הבעל, פנסיה, גמל, קרנות השתלמות ועוד הרי הידועה בציבור אינה צוברת זכויות של הידוע בציבור במהלך החיים המשותפים אלא אם תוכיח כי הייתה כוונת שיתוף בינה לבין בן זוגה .

    כיום, בלמעלה מעשרים חוקים שונים יש אזכור לידועים בציבור, כל זאת כדי להבטיח כי יוקנו להם זכויות דומות לזכויות של בני זוג נשואים. עם השנים הולך ומצטמצם הפער בין ידועים בציבור לנשואים כחוק. כך לדוגמא סע' 55 לחוק הירושה מקנה לידוע/ה בציבור מעמד של נשוי והוא/היא זכאי לרשת את בן הזוג שנפטר (כאשר אין צוואה המורה אחרת), כך גם חוק למניעת אלימות במשפחה מתייחס באופן זהה לנשואים ולידועים בציבור. אולם, יש עדיין הבדל בין ידועים לציבור לנשואים, כך למשל בתחום הטבות במשכנתא (מוענקות לידועים בציבור רק לאחר שנולדים להם ילדים משותפים), ידועה בציבור אינה מקבלת פטור משירות סדיר בצה"ל (כפי שמקבלת באופן אוטומטי אישה נשואה), הליך התאזרחות של אזרח זר שהוא בן/בת זוג ידוע/ה בציבור של אזרח ישראלי הוא סבוך ועוד.

    נראה אם כן כי ידועה בציבור אינה טועה כשהיא מניחה שעומדות לה זכויות הדומות לזכויות של אישה נשואה אולם אין לקחת עניין זה כמובן מאליו ויש להיוועץ עם עורך דין לענייני משפחה כדי לוודא זאת ולנקוט בצעדים מתאימים על מנת למנוע הפתעות בלתי נעימות העלולות להתרחש תחת נסיבות מסוימות בעתיד.

    מזונות, חלוקת רכוש, ירושה, הפרת הבטחת נישואים ועוד

    תחומים אופייניים עליהם יש לתת את הדעת בכל הקשור להבטחת עתידה של ידועה בציבור הם זכאותה למזונות אישה (ילדיה זכאים למזונות מאביהם מכוח הדין האישי המחייב אב לזון את ילדיו), אופן חלוקת הרכוש המשותף במקרה של פרידה, מה יהיו זכויותיה בעיזבון בן זוגה שנפטר, זכויות ידועה בציבור בפנסיה של בן זוגה שנפטר ועוד.

    עורכי דין המתמחים בתחום דיני משפחה ממליצים לידועים בציבור לערוך הסכם לחיים משותפים – הסכם ממון, וכן צוואה.

    פניה אל עורך דין, סיכום הדברים מראש, ניסוחם באופן שאינו מותיר מקום לפרשנות והתחייבות הדדית בדרך של חתימה על הסכמים לחיים משותפים ועל צוואות שנערכו מבעוד מועד יאפשרו לידועה בציבור ביטחון בידיעה שכל זכויותיה ישמרו.

    משרד עורכי דין בתיה אשורי מתמחה בתחום דיני המשפחה. צברתי ניסיון רב בהענקת ליווי משפטי לידועות בציבור. אל תהססי לפנות אלי בכל שאלה הנוגעת להבטחת עתידך, אשמח לייעץ, לחלוק מידע מהימן ובמידת הצורך להציע גם לך שירותים משפטיים איכותיים ומסורים.

    יש לכם שאלה הנוגעת לידועות בציבור? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      ידועים בציבור נוספים

      ייפוי כוח מתמשך

      בעשורים האחרונים, בכל רחבי העולם וכך גם בישראל, אנו עדים לשינויים וחידושים בכל הנוגע למבנה המשפחה. ברוב המשפחות עדיין אם, אב וילדיהם המשותפים אולם לצד מבנה מסורתי זה מאפשר הפלורליז...
      קרא עוד

      תביעה לשינוי משמורת על ילדים

      בעשורים האחרונים, בכל רחבי העולם וכך גם בישראל, אנו עדים לשינויים וחידושים בכל הנוגע למבנה המשפחה. ברוב המשפחות עדיין אם, אב וילדיהם המשותפים אולם לצד מבנה מסורתי זה מאפשר הפלורליז...
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים