מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    זכויות ידועה בציבור עם ילד

    בישראל חיים קרוב למאה אלף זוגות של ידועים בציבור. עם השנים ועם ההכרה בהם ובמעמדים הזוגי, זכאים ידועים בציבור למגוון רחב של זכויות, כפי שקיימות אצל זוגות נושאים.

    האם הדבר בא לידי ביטוי כשמדובר בידועה בציבור עם ילד?

    מיהם ידועים בציבור?

    בני זוג החיים תחת קורת גג אחת, מנהלים במשות, משק בית ומקיימי חיי משפחה נורמטיביים ככל זוג נשוי ומבלי שיינשאו, נחשבים לידועים בציבור.

    לא כל זוג שחי ביחד או מנהל מערכת יחסים זוגית ארוכה נחשב לידוע בציבור וכדי שתתקבל הכרה בו כזוג ידועים בציבור, עליו להוכיח שני תנאי סף מצטברים:

    1. ניהול משק בית משותף – עליהם להוכיח כי הם חיים תחת קורת גג אחת, מנהלים את משק הבית במשותף, כולל צבירת רכוש משותף וצרכים הדרושים לקיום חיים ביום יום, כמו ביגוד, מזון, לינה וכיוצ"ב.
    2. ניהול חיי משפחה – על בני הזוג להוכיח כי קיימת ביניהם זוגיות אינטימית שמבוססת על ערכים כמו שותפות, אהבה, ואמון הדדי.

    ידועים בציבור המקיימים תנאים אלו ומנהלים חיי משפחה, גם יביאו ילד, או יותר, לעולם, ויגדלו אותו כמשפחה נורמטיבית לכל דבר.

    מעמד ידועות בציבור עם ילד בישראל

    ההכרה בידועים בציבור ככאלה, מקנה להם את מרבית הזכויות המגיעות לזוגות נשואים כדת וכדין. למעשה, מעמדם הולך ומשתווה למעמד הנשואים ויש לכך משמעות רבה מבחינת החוק ומימוש הזכויות.

    ידועים בציבור נהנים מהטבות, כמו גם חובות, בנושאים הקשורים לזכויות כלכליות, כמו שיתוף שווה בנכסים, זכות הירושה וקבלת מזונות.

    כלומר, זכויות ידועה בציבור עם ילד אינן נפגעות לפי החוק, והיא זכאית לקבלת מזונות, הן מכוח הסכם קיים עם בן הזוג וגם בהיעדרו של הסכם כזה, כאשר במקרה השני, בית המשפט יהיה זה שיפסוק לה מזונות ילדים.

    ידועה בציבור עם ילד ביולוגי תיהנה מאותן הזכויות של זוג שנישא בטקס דתי, כאשר מעמד ילדי ידועים בציבור שווה למעמדם של ילדים שנולדו לזוגות נשואים.

    הבדל אחד עקרוני קיים בין ידועים בציבור לבין זוגות נשואים והוא בנושא אימוץ, שם זוגות ידועים בצבור לא רשאים לאמץ ילדים בישראל וצריכים לנסות לעשות זאת במדינות אחרות.

    בנוסף, על ידועים בציבור שמבקשים לבצע טיפולי הפרייה, לחתום על מסמך שמעיד שאינם נשואים לפי החוק בישראל.

    יתרון מובהק של ידועה בציבור עם ילד הוא כי ילדה לא ייחשב כממזר, בעוד ילדיה של אשה נשואה החיה עם גבר אחר (למשל מסורבת גט), וילדה לו, ייחשבו לממזרים.

    נשים רבות שהן ידועות בציבור עם ילד, אחד או יותר, נוטות שלא לדווח על מעמדן כידועות בציבור, זאת על מנת ליהנות ממענקים וזכויות המגיעות להן כאמהות חד הוריות, למשל מענקי לימודים והנחות בארנונה. הדבר כמובן אינו תקין, אולם שכיח.

    לסיכום, זכויות ידועה בציבור עם ילד הן רבות ושוות לחלוטין לזכויות כל אם אחרת, שאינה ידועה בציבור, ובמקרים מסוימים הן אפילו רבות יותר.

    גם בעת הפרידה מבן הזוג של הידועה בציבור היא תהיה זכאית לקבלת מזונות לילדים, תסדיר משמורת והסדרי ראייה של הילדים וכדומה, ומחובתו של האב להעניק בטחון מזוני לילדיו.

    יחד עם זאת, בין ידועים בציבור לא קיימים מזונות אשה, ובן זוגה אינו חייב לשלם לה, למעט במקרים מסוימים בהם יכול בית המשפט לפסוק על מתן פיצוי לאשה, מוגבל בזמן, כדי לאפשר לה להסתגל למציאות החדשה אליה נקלעה.

    פיצוי זה נקרא מזונות אזרחיים.

    הסכם שותפות

    ההמלצה הגורפת עבור ידועה בציבור עם ילד, או כל ידועה בציבור, היא לערוך הסכם שותפות או הסכם ממון ידועים בציבור עם בן זוגה, שיסייע רבות במקרים של פירוד, יקצר תהליכים ויסדיר את כל הסוגיות מראש, כך שהליך הפירוד יהיה קצר וענייני.

    חשוב לציין כי הסכם פירוד של ידועים בציבור, שכולל הסדרי ראייה ומשמורת על הילדים, חייב להיות בעל תוקף משפטי שהתקבל בבית המשפט.

    את ההסכם מומלץ לערוך באמצעות עורך דין לענייני משפחה, שיש לו הרקע, הידע והנסיון לסייע בניסוח הסכם שייטיב עם שני הצדדים.

    יש לכם שאלה בענייני ידועים בציבור? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      ידועים בציבור נוספים

      ייפוי כוח מתמשך

      בישראל חיים קרוב למאה אלף זוגות של ידועים בציבור. עם השנים ועם ההכרה בהם ובמעמדים הזוגי, זכאים ידועים בציבור למגוון רחב של זכויות, כפי שקיימות אצל זוגות נושאים. האם הדבר בא לידי בי...
      קרא עוד

      תביעה לשינוי משמורת על ילדים

      בישראל חיים קרוב למאה אלף זוגות של ידועים בציבור. עם השנים ועם ההכרה בהם ובמעמדים הזוגי, זכאים ידועים בציבור למגוון רחב של זכויות, כפי שקיימות אצל זוגות נושאים. האם הדבר בא לידי בי...
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים