מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    ידועים בציבור – שאלות ותשובות

    בני זוג המנהלים קשר זוגי וחיים משותפים תחת קורת גג אחת ומבלי שיינשאו זה לזו, נחשבים על פי חוק לידועים בציבור. יש להם זכויות וחובות כשל זוגות נשואים, למעט מספר הסתייגויות ושינויים קלים בחוק.

    לפניכם מגוון שאלות ותשובות על ידועים בציבור.

    האם זוגות שנשואים לאחרים יכולים להיות מוכרים כידועים בציבור?

    כן. גם אם אחד מהשניים, או שניהם, נשואים לאחרים, יוכלו לקבל הכרה של ידועים בציבור, זאת בתנאי שיעמדו במספר תנאים, ביניהם קיום משק בית משותף.

    יחד אם זאת, חשוב לציין כי אם אחד מבני הזוג הידוע בציבור נשוי לבן או בת זוג אחרת ונפטר, לפי חוק הירושה, זכאים הבעל או האשה החוקיים לרשת את רכושו ולא הידוע או הידועה בציבור.

    האם נדרש פרק זמן מסוים כדי להיחשב ידועים בציבור?

    אין חוק או פסיקה של בית משפט המגדירה את פרק הזמן הנדרש כדי שזוג ייחשב לידוע בציבור. יחד עם זאת, בית המשפט, בבואו לדון בסוגיית ידועים בציבור, יתייחס לתקופה של כשנה עד שנה וחצי כפרק זמן סביר להכרה בזוג כידועים בציבור.

    לא רק מימד הזמן קובע אם הנכם ידועים בציבור אלא גם העובדה שאתם מנהלים משק בית משותף, לא כשותפים לדירה אלא בתוך מערכת יחסים אוהבת ואינטימית, ואולי אפילו מגדלים יחדיו ילדים שנולדו לכם.

    כיצד נוכיח שאנחנו ידועים בציבור?

    מעבר לקיום וניהול משק בית משותף, תוכלו להיעזר בעדים, להוכיח כי יש לכם חשבון בנק משותף, שצברתם רכוש ביחד וכי אתם מנהלים חיים זוגיים ממש כמו זוג שנישא באופן חוקי.

    האם ילדי ידועים בציבור הם ממזרים?

    לא. לפי ההלכה, ילד שנולד להורים שאינם נשואים זה לזו אינו ממזר ובתנאי שהאם אינה נשואה לאחר.

    אנחנו ידועים בציבור והחלטנו להיפרד. מה עלינו לעשות?

    אינכם נדרשים לכל היתר פורמלי כמו גירושין מאחר ומעולם לא נישאתם. אולם, מעבר לפרידה עליכם להסדיר את החלוקה של רכושכם המשותף. אם לא תגיעו להסכמה, תיאלצו לפתור את הסוגיה בבית המשפט.

    ומה לגבי הילדים?

    ההסכמות במקרים בהם לידועים בציבור יש ילדים הן כמו בהסכמות בהליך גירושין בין זוג נשוי. יהיה עליכם להחליט על סוג המשמורת, על הסדרי הראייה ועל תשלום המזונות.

    אם לא תצליחו להגיע להסכמה, יעשה זאת בי המשפט לענייני משפחה, כמו בכל הליך גירושין רגיל.

    האם יש לשלם לידועה בציבור מזונות אשה?

    לא. המזונות ישולמו רק לילדים, במידה ויש. יחד עם זאת, תיתכן תקופת הסתגלת מסוימת, למשל לאשה שהורגלה ברמת חיים גבוהה ואין באפשרותה להמשיך ולקיים אותה. במקרים כאלו, ייתכן ויפסוק בית המשפט מזונות אשה זמניים, לתקופת ההסתגלות.

    מה מומלץ לעשות לפני שעוברים לגור ביחד ללא נישואים?

    ההמלצה החד משמעית היא להכין הסכם לחיים משותפים או הסכם ממון, בו יירשמו סעיפים שיתייחסו לרכוש המשותף ומה ייעשה בו במקרה של פירוד, ועוד. את ההסכם כדאי ורצוי לערוך בסיוע עורך דין מהתחום.

    האם זוגות חד מיניים מוכרים כידועים בציבור?

    כן. גם זוגות חד מיניים המקיימים משק בית משותף, מגדלים ילדים ביחד וכדומה, חלות עליהם אותן החובות והזכויות, כמו חלוקת רכוש משותף במקרי פרידה, תשלום מזונות והסדרי ראייה עם הילדים.

    האם ידועים בציבור יכולים לרשת את רכושו של בן הזוג שנפטר?

    כן, בהחלט. על פי חוק הירושה, זכאית הידועה בציבור לקבל מחצית מעזבונו של הנפטר, כאשר את המחצית השנייה מקבלים הילדים. התנאי לרשת את העזבון של בן הזוג שנפטר הוא שאף אחד מהם לא היה נשוי בעת שנפטר ושלא הייתה צוואה שהורתה לחלק אחרת את עזבונו.

    יש לכם שאלות נוספות בענייני ידועים בציבור? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      ידועים בציבור נוספים

      ייפוי כוח מתמשך

      בני זוג המנהלים קשר זוגי וחיים משותפים תחת קורת גג אחת ומבלי שיינשאו זה לזו, נחשבים על פי חוק לידועים בציבור. יש להם זכויות וחובות כשל זוגות נשואים, למעט מספר הסתייגויות ושינויים ק...
      קרא עוד

      תביעה לשינוי משמורת על ילדים

      בני זוג המנהלים קשר זוגי וחיים משותפים תחת קורת גג אחת ומבלי שיינשאו זה לזו, נחשבים על פי חוק לידועים בציבור. יש להם זכויות וחובות כשל זוגות נשואים, למעט מספר הסתייגויות ושינויים ק...
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים