מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

הסדרי ראיה

המכנה המשותף הברור אשר יש להורים במקרים של פרדה או גירושין הוא הרצון הברור בטובתם של הילדים. עם זאת, מחלוקות רבות נובעות בעקבות כך בין ההורים, המעוניינים כל אחד מהם לזכות בהשפעה על חיי הילדים. על פי רוב, בתי המשפט פוסקים בסוגיות משמורת כי חזקת הילדים תהיה בידי האם, והאב יהיה זכאי להסדרי ראייה.

בעת סכסוך הגירושין ההורים משתמשים לא אחת כ"קלף מיקוח" בענייני הרכוש במשמורת ובהסדרי הראייה של ילדיהם הקטינים. הדבר בא לידי ביטוי באיומים שונים – מצד האב שיבקש משמורת על הילדים, אף שאין בכוונתו להיות ההורה המשמורן אלא כאמצעי לחץ על האם, או מצד האם אשר מאיימת על האב כי לא תאפשר לו בפועל לקיים את הסדרי הראייה.

על ההורה המשמורן חלה החובה לאפשר את קיום הסדרי הראייה של הילדים עם ההורה האחר ולקיים קשר בין הילדים ובין ההורה האחר. הפרת הסדרי ראייה או הסתה של הילדים נגד האב באופן שהם מסרבים לראותו עלולות להביא לשינוי המשמורת או להפחתת דמי המזונות.

הסדרי ראייה הם ההסדרים המשפטיים המעגנים את זכותו של ההורה הלא משמורן לזכות לראות את ילדיו ולבלות עמם באמצע השבוע, בשבתות ובחגים. הסדרי הראייה הקלאסיים הם פעם או פעמיים באמצע השבוע, כל סוף שבוע שני וחגים לסירוגין.

הסדרי ראייה לילדים רכים יהיו מוגבלים ביותר, וככל שיגדלו הילדים, כן יוכלו הסדרים אלו להתרחב. לדוגמה, הלכת הגיל הרך קובעת כי ילדים מתחת לגיל שש, אשר הם קטני קטינים, לא יורחקו מאמם לשהות ארוכה (גם במחיר של פגיעה בקשר שלהם עם אביהם). הסדרי הראייה נקבעים בבתי המשפט, והחלטות אלו מתקבלות לעתים בהתאם לחוות דעת מקצועית מטעם מומחים בתחום, כגון עובדים סוציאליים, גורמי רווחה ופסיכולוגיים.

כאמור, הסדרי הראייה המקובלים הם הסדרים הקובעים בילוי דו-שבועי באמצע שבוע, כל סוף שבוע שני וחגים לסירוגין. בתקופות כגון חופשים (דוגמת חופשת פסח או החופש הגדול) אפשר להרחיב זמנית את הסדרי הראייה. לעתים הורים מתחלקים בתקופת החופש הגדול בנטל השמירה על הילדים. מדובר גם בהזדמנות עבור האם לנוח מעט מהעומס הרב המוטל עליה במשך השנה בגין הדאגה לקטינים.

הסדרי ראיה – יציאה לחו"ל

עורכי דין ממליצים לצדדים בהליכי גירושין או פרדה להסדיר את עניין המשמורת והיציאה מישראל באופן שמהלך זה יהיה תלוי בהסכמה בכתב ומראש מצד ההורה האחר. יודגש כי במקרים מסוימים, אשר קיים חשש של ממש לחטיפת הילד אל מחוץ לישראל (לדוגמה, כאשר ישנה משפחה בחו"ל), אפשר לדרוש גם הפקדת ערובות כספיות המתנות את יציאת הילדים מגבולות המדינה.

הפרה של הסדרי ראייה

לדאבונם של הורים רבים, הורים משמורנים נוטים לעתים להפר את הסדרי הראייה, תוך כדי אי-מתן אפשרות אמתית להורה האחר לשמור על קשר עם ילדיו. לא אחת הורים משמורנים אלו מנסים למנוע את קיום הסדרי הראייה בתירוצים שונים, כגון "לילד יש מבחן" או "הילד אצל חברים". שיטות נוספות אשר נחשבות הפרת הסדרי ראייה הן אי-הימצאות בבית במועד הקבוע או הערמת קשיים שונים על ההורה האחר. מיותר לציין כי בתי המשפט רואים בחומרה התנהגות שכזו, שכן הפגיעה איננה רק בהורה האחר אלא גם בילדים. הורה אשר נתקל בהפרת הסדרי ראייה מצד ההורה המשמורן רשאי לפנות לפקידת הסעד או לבית המשפט ואף להגיש תלונה במשטרה.

לעתים, אנו רואים כי האב אינו מקיים את הסדרי הראייה שנקבעו לו . בעיקרון, אי-אפשר להכריח את האב לקיים את הסדרי הראייה עם ילדיו, אולם במקרה זה יש באפשרות האם המשמורנית להגיש בקשה להגדלת המזונות בעבור הימים הנוספים שלא ניתנה להם הדעת בעת קביעת מזונות הקטינים.

יש לכם שאלה בענייני הסדרי ראייה? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

המלצות מלקוחות

המלצה 1

טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

המלצה 2

השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

המלצה 3

ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

המלצה 4

עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

נוטריון נוספים

ייפוי כוח מתמשך

המכנה המשותף הברור אשר יש להורים במקרים של פרדה או גירושין הוא הרצון הברור בטובתם של הילדים. עם זאת, מחלוקות רבות נובעות בעקבות כך בין ההורים, המעוניינים כל אחד מהם לזכות בהשפעה על...
קרא עוד

תביעה לשינוי משמורת על ילדים

המכנה המשותף הברור אשר יש להורים במקרים של פרדה או גירושין הוא הרצון הברור בטובתם של הילדים. עם זאת, מחלוקות רבות נובעות בעקבות כך בין ההורים, המעוניינים כל אחד מהם לזכות בהשפעה על...
קרא עוד
בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים