מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    תביעת מזונות ילדים לאחר הסכם גירושין

    הליכי גירושין מסתיימים לא אחת בפשרה כאשר בני הזוג חותמים על הסכם גירושין . לאחר החתימה על הסכם הגירושין פונים הצדדים לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני אשר נותן תוקף של פסק דין להסכם הגירושין.

    הסכם הגירושין כולל בתוכו סוגיות הנוגעות לרכוש, למשמורת הילדים ולמזונות הילדים . משקיבל הסכם הגירושין תוקף של פסק דין לא ניתן לשנות אותו או חלק ממנו אלא בהסכמת שני הצדדים. עם זאת, בנושאים כגון משמורת או מזונות, ייתכן ויהיה ניתן לשנות את הוראות ההסכם בעתיד.

    מזונות ילדים ומשמורת הינם דינמיים ויכולים להשתנות בהתאם לנסיבות ולכן במקרים מסויימים ניתן יהיה לשנות את גובה דמי מזונות הילדים (להפחית או להגדיל) , את המשמורת או את הסדרי הראיה . אולם על מנת לשנות את גובה דמי המזונות מוטל על הצד המבקש לעשות זאת להוכיח שינוי נסיבות מהותי . יצויין ויודגש כי לא כל שינוי נסיבות הינו מהותי כך לדוגמא שינוי נסיבות שהיה צפוי בעת החתימה על הסכם הגירושין (לדוגמא נישואין שניים) לא יהווה עילה לשינוי גובה דמי המזונות. אבל שינוי משמעותי ולא צפוי במצבו הכלכלי של האב, צרכים מיוחדים של הקטין, הפחתת מזונות בגין ילד מורד, העברת משמורת וכדומה יכולים להביא להפחתת מזונות.

    תביעה עצמאית של הילדים למזונות

    הסכמי גירושין הינם הסכמים אשר נחתמים בין ההורים. על פי רוב, הקטינים אינם חלק מההסכם והם אינם יכולים להביע את דעתם בנוגע למזונותיהם. הלכה פסוקה היא כי הסכם אשר נערך בין ההורים איננו מחייב את הילדים. דהיינו, הילדים לא היו צד להסכם ועל כן הם רשאים להגיש בעתיד תביעה עצמאית למזונותיהם.

    ההנחה בעניין זה היא כי הילדים לא היו בראש מענייניהם של ההורים בבוא הצדדים לערוך את הסכם הגירושין. כאשר שינוי המזונות מתבקש במסגרת תביעה עצמאית של הקטינים, מדובר אפוא בתביעה חדשה ועל כן לא נדרש להוכיח שינוי נסיבות מהותי. בפועל, בית המשפט דן בתביעה זו כבתביעה חדשה, וזאת כאילו לא היה הסכם גירושין וסוגיית המזונות לא נדונה מעולם.

    סעיפי שיפוי, משמעותם

    בעבר, נהגו צדדים להסכם להוסיף סעיף שיפוי. כלומר האם מתחייבת שבמידה והילדים יגישו תביעה עצמאית למזונותיהם תשפה את האב ותחזיר לו את ההפרש.

    כיום, בתי המשפט אינם מאשרים סעיף שיפוי אשר חוסם את דרכו של הילד להגיש תביעה עצמאית למזונות .

    לסיכום

    הסכמי גירושין הינם עניין מורכב וחשוב לדעת, בניגוד לחוזים אחרים, כי ניתן לשנות הסכם גירושין גם מבלי שההסכם הופר על ידי מי מהצדדים. היות והסכמים אלו נוגעים לא אחת לקטינים, הן מבחינת מזונות והן מבחינת משמורת, ניתן לתבוע שינוי הסכם בעתיד גם לאחר אישורו בבית המשפט.

    יצוין כי בית המשפט מתייחס לכך שמדובר בהסכם בעל תוקף של פסק דין, ועל כן שינוי בהסכם ייעשה בצמצום ובמקרים מיוחדים. במידה ואתה מעוניינים לשנות הסכם גירושין, או במידה והצד השני פועל לשינוי ההסכם, מומלץ לפנות לעורכי דין העוסקים בתחום ולקבל ייעוץ משפטי בנושא.

    (למידע נוסף על עד מתי משלמים מזונות – לחצו כאן)

    יש לכם שאלה בענייני מזונות לאחר גירושין? זקוקים ליעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      גירושין נוספים

      ייפוי כוח מתמשך

      הליכי גירושין מסתיימים לא אחת בפשרה כאשר בני הזוג חותמים על הסכם גירושין . לאחר החתימה על הסכם הגירושין פונים הצדדים לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני אשר נותן תוקף של פס...
      קרא עוד

      תביעה לשינוי משמורת על ילדים

      הליכי גירושין מסתיימים לא אחת בפשרה כאשר בני הזוג חותמים על הסכם גירושין . לאחר החתימה על הסכם הגירושין פונים הצדדים לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני אשר נותן תוקף של פס...
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים