מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

    5 טיפים לפתיחת תיק בבית המשפט לענייני משפחה

    בכל הנוגע לסכסוכים ומחלוקות בהקשרים משפחתיים, משמש בית המשפט לענייני משפחה כערכאה המשפטית הפוסקת במחלוקות אלו, כמו גם בית הדין הרבני.

    מעוניינים לפתוח תיק בבי המשפט לענייני משפחה? לפניכם חמישה טיפים כיצד לעשות זאת.

    1. סמנטיקה – לפני הכל

    בניגוד לבית הרבני, שם "פותחים תיק", בבית המשפט לענייני משפחה לא פותחים תיק אלא מגישים כתב תביעה.

    אם יש יותר מסוגיה אחת בה ידון בית המשפט, יוגש כתב תביעה נוסף, בנפרד מהקודם, וכן הלאה, כתב תביעה לכל נושא.

    2. מה מגישים?

    את כתב התביעה ניתן לקבל במזכירות בית המשפט, לקבל אותו מעורך דין לענייני משפחה או אפילו להוריד פורמט רשמי מאתר האינטרנט של בתי המשפט, בקטגורית "ענייני משפחה".

    כדי שהתביעה תהיה הולמת ותגשים את מטרתה, רצוי ומומלץ לנסח אותה בליווי והדרכה של עורך דין מומחה בתחום ענייני משפחה.

    יחד איתו, תמלאו את כתב התביעה, תצרפו טפסים מתאימים, ותחתמו על תצהיר (חתימה זו חייבת להיעשות מול עורך דין).

    בכתב התביעה, צריך להיות רשום הרקע לסכסוך והסיבות בגינן אתם מבקשים להתגרש, ולציין את עמדתכם ודרישותיכם.

    אם מדובר בתביעת מזונות ילדים, יהיה עליכם לצרף שנים עשר תלושי משכורת אחרונים לשכירים , או אישור הכנסות מרואה חשבון לעצמאים, וכל אסמכתא נוספת הרלוונטית לסכומי המזונות שאתם דורשים מהנתבעים.

    כמו כן, יהיה עליכם לצרף טופס הרצאת פרטים. זהו טופס טכני שמכיל פרטים על הזוגיות שלכם, למשל שמכם ושם בן או בת הזוג, מקום המגורים, עיסוק, מספרי תעודת זהות וכיוצ"ב.

    אם ברצונכם להחמיר את התביעה ולדרוש בקשות מיוחדות כמו עיכוב יציאה מהארץ, צו עיקול, מניעה וכדומה במסגרת תביעת גירושין, יהיה עליכם למלא גם טפסים הרלוונטיים לבקשות אלו ולצרפם לכתב התביעה.

    3. היכן מגישים?

    את כתב התביעה שניסחתם יחד עם עורך דין לענייני משפחה, חתמתם בפניו על תצהיר וצירפתם את כל המסמכים הרלוונטיים, עליכם להגיש במזכירות בית המשפט לענייני משפחה.

    תוכלו לבצע את המסירה לאחר שתשלמו אגרה שעלותה מתעדכנת מעת לעת בבתי המשפט.

    4. כיצד מיידעים את הצד השני?

    לאחר הגשת התביעה במזכירות בית המשפט לענייני משפחה, יהיה עליכם למסור העתק שלה לצד הנתבע. יהיה עליכם לעשות זאת באמצעות שליח שמתפקידו לוודא כי הנתבע מקבל את כתב התביעה ואף חותם על אישור מסירה.

    5. מה עושים עכשיו?

    לאחר מסירת כתב התביעה, יש להמתין לתגובת הצד השני, הנתבע. על הנתבע לפעול במהירות מאחר ואם מדובר בתביעת מזונות יהיה עליו להגיש כתב הגנה בתוך חמישה עשר יום ממועד קבלת כתב התביעה, וביתר התביעות, להגיש א כתב ההגנה בתוך שלושים יום.

    כלומר, אם יש מספר תביעות, יהיה על הצד הנתבע להכין כתב הגנה נפרד.

    לאחר שהצד הנתבע הגיש כתב הגנה, יקבע בית המשפט מועד לדיון הראשון. במהלך הדיונים הראשוניים נבדקות המחלוקות בין הצדדים, ניתנים צווים זמניים והחלטות ביניים ונעשה מאמץ לבחון את נכונות הצדדים להגיע להסכם.

    במידה ולא הוסג הסכם, עוברים לשלב ההוכחות ולאחר מכן ניתן פסק דין בהתאם לכל הממצאים והראיות שנאספו טרם ובמהלך הדיונים.

    הליך ההוכחות הוא השלב בו כל צד מציג תצהירי עדות מטעמו ומטעם העדים שברצונו שיעידו לטובתו. כל עד, כולל התובע והנתבע נחקרים בשלב ההוכחות, גם בחקירה נגדית, על ידי עורך הדין שמייצג את הצד השני.

    הליך משפטי יכול להמשך מספר חודשים ועד למספר שנים, בהתאם למורכבות ולהתנהלות הצדדים המעורבים.

    המלצות נוספות:

    ענייני משפחה הם תחום משפטי סבוך, עדין ומורכב. מעורבים בו גם רגשות שמשפיעים על היכול להעריך מצבים באופן אובייקטיבי. לכן, מומלץ מאד שלא לנהל את ההליך המשפטי לבד ולהיעזר בייצוג משפטי של עורך דין לענייני משפחה, אשר בנוסף למומחיותו במקצועי בתחום, הוא גם משמיע את הקול המקצועי ונקודת המבט האובייקטיבית לתהליך כולו.

    חוק בית המשפט לענייני משפחה קובע כי בית המשפט לענייני משפחה הוא בית משפט השלום בשבתו כבית משפט לענייני משפחה. לפיכך, ערעורים על פסקי דין אשר ניתנו בבית המשפט לענייני משפחה מוגשים לבית המשפט המחוזי.

    עוד חשוב לזכור כי אם הצד השני יפתח לפניכם תיק בבית הדין הרבני, תתקיים ההתנהלות בענייניכם במקום בו נפתח התיק, לכן אם גמלה בכם ההחלטה ואתם מעוניינים שההליך יתקיים בבית המשפט לענייני משפחה, יהיה עליכם להזדרז ולהגיש את כתב התביעה כמה שיותר מהר כדי לנצח במה שמכונה "מירוץ הסמכויות".

    יש לכם שאלה הנוגעת לפתיחת תיק משפחה? זקוקים לייעוץ? פנו עכשיו באמצעות טופס יצירת הקשר בצד ימין למעלה או בטלפון : 03-5608877, 052-4545555 – ונשמח לעמוד לשירותכם

    מעוניינים ביעוץ מקצועי? הגעתם למקום הנכון

    מלאו פרטים ונחזור בהקדם

      המלצות מלקוחות

      המלצה 1

      טיפול מעולה. נאמנות ומסירות מכל הלב. אכפתיות בקיצור רמה גבוהה ושירות מעולה ומהיר.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pic-profile.png

      המלצה 2

      השירות והזמינות של בתיה הכי טובים שיש!!! הצילה לי את החיים!!! החזירה לי את הילדים לאחר נתק של שנה וחצי !!!תותחית!!! מומלצת בחום ואהבה!!!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/pen.jpg

      המלצה 3

      ההתעקשות של בתיה לעמוד בהסכם ששומר על הילדים שלנו הייתה שווה את כל הדרך. אני לא יכול לתאר עד כמה עזרת לנו למצוא את הדרך לגירושים שלווים מבלי להיגרר לקרבות בבית המשפט. הסדרי המשמורת שהגענו אליהם מבטיחים את קיומה של מערכת יחסים עם הילדים. תודה על כל מה שעשית ועל זה שלא וויתרת על העתיד שלי ושל הילדים שלי!
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/two-boys-sitting-on-bench-wearing-hats-and-long-sleeved-1619706.jpg

      המלצה 4

      עו"ד בתיה אשורי ליוותה את משפחתנו במהלך רכישתה של דירה חדשה. אין לתאר עד כמה הליווי והייעוץ המשפטי עזר בניסוח חוזה אשר שמר על האינטרסים שלנו והביא להשלמת העסקה המשתלמת ביותר בעבורנו.
      http://family-online.co.il/wp-content/uploads/2019/11/contract-3031680_1280.jpg

      משפחה נוספים

      ייפוי כוח מתמשך

      בכל הנוגע לסכסוכים ומחלוקות בהקשרים משפחתיים, משמש בית המשפט לענייני משפחה כערכאה המשפטית הפוסקת במחלוקות אלו, כמו גם בית הדין הרבני. מעוניינים לפתוח תיק בבי המשפט לענייני משפחה? ל...
      קרא עוד

      תביעה לשינוי משמורת על ילדים

      בכל הנוגע לסכסוכים ומחלוקות בהקשרים משפחתיים, משמש בית המשפט לענייני משפחה כערכאה המשפטית הפוסקת במחלוקות אלו, כמו גם בית הדין הרבני. מעוניינים לפתוח תיק בבי המשפט לענייני משפחה? ל...
      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים בית תוכנה לקידום אתרים